لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۹

ليگ جهانی واليبال: روسيه قهرمان شد، موسوی بهترين مدافع


بيست ‌و چهارمين دوره ليگ جهانی واليبال به پايان رسيد و تيم روسيه با سرمربيگری ولاديمير آلنکو با برتری ۳-۰ مقابل برزيل، برای سومين بار جام قهرمانی را نصيب خود کرد. در بازی رده‌بندی نيز ايتاليا با نتيجه ۳-۲ بلغارستان را شکست داد تا روی سکوی سوم بايستد.

واليبال روسيه با چهار دوره قهرمانی در المپيک، شش قهرمانی جهان، شش قهرمانی در جام جهانی و ۱۲ بار ايستادن روی سکوی نخست اروپا، از پرافتخارترين تيم‌های واليبال دنياست. اين تيم در مرحله مقدماتی، در دو بازی متوالی خانگی با نتايج ۳-۰ و ۳-۱ از سد ايران گذشته بود.

روس‌ها در دور دوم مسابقات، ۳-۲ برزيل را بردند و با همين نتيجه مغلوب کانادا شدند. اما در مرحله نيمه‌نهايی با نتيجه ۳-۱ بر ايتاليا را پشت سر گذاشتند. روسيه در دور مقدماتی هم دو بازی خانگی با ايتاليا برگزار کرد که حاصل آن يک برد و يک باخت بود.

در رده‌بندی نهايی اين مسابقات، شگفتی‌سازان ايران با سرمربيگری خوليو ولاسکو با دو بار برتری مقابل کوبا و رقم زدن يک پيروزی در برابر صربستان، ايتاليا و آلمان بين ۱۸ تيم حاضر، در رده نهم قرار گرفتند.

رده‌بندی نهايی مسابقات به اين شرح است: ۱- روسيه، ۲-برزيل، ۳- ايتاليا، ۴- بلغارستان، ۵-کانادا، ۶-آرژانتين، ۷-آلمان، ۸- صربستان، ۹-ايران، ۱۰-فرانسه، ۱۱-لهستان، ۱۲-آمريکا، ۱۳-کوبا، ۱۴-هلند، ۱۵-کره‌جنوبی، ۱۶-فنلاند، ۱۷-پرتغال و ۱۸-ژاپن.

در پايان ليگ جهانی، بهترين بازيکنان در هر پست معرفی شدند و سيد محمد موسوی عراقی از ايران به عنوان بهترين مدافع روی تور جهان تا قبل از مرحله نهايی معرفی شد تا بالاتر از مارکو پودراسکانين از صربستان قرار بگيرد. امانوئل بيرارلی از ايتاليا، ژائو خوزه از پرتغال، مارکوس بوهم از آلمان و سيمون آدام از کانادا نيز رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.

الکساندر آتاناسيه‌ويچ از صربستان بهترين زننده سرويس بود و بارتوژ کورک لهستانی را پشت سر گذاشت. رحمان داودی از ايران هم نوزدهم شد.

عنوان بهترين دريافت‌کننده نصيب اروين انگاپت از فرانسه شد. لائوری کرمينن از فنلاند و ژولين لاينل از فرانسه در رده‌های بعدی قرار گرفتند. نام عليرضا مباشری از ايران در رده بيستم ديده می‌شود.

هان سون سو از کره جنوبی بهترين پاسور بود و بالاتر از ميکو اسکو از فندلاند و لوکاش زيگادلو از لهستان ايستاد. سعيد معروف کاپيتان تيم ملی ايران هم سيزدهمين پاسور ليگ امسال لقب گرفت.

در جدول بهترين مهاجمان ويتشه کويسترا از هلند صدرنشين شد. کوانگ جئون از کره جنوبی در رده دوم و ايوان زايتسف واليباليست نام آشنای ايتاليايی سوم شد. نام امير غفور هم در رده ۳۴ ثبت شده است.

اريک شوجی از آمريکا عنوان بهترين ليبرو را نصيب خود کرد. ماريو داسيلوا از برزيل و الکسيس گونزالس از آرژانتين در رده‌های بعدی قرار گرفتند. فرهاد ظريف هم با نمايش موفق خود توانست جايگاه هشتم را تصاحب کند.

ايوان زايتسف از ايتاليا با ۲۱۵ امتيازی که گرفت، عنوان امتياز آورترين بازيکن را نصيب خود کرد. تسويتان سوکولوف از بلغارستان با ۲۰۹ امتياز و نيکولای پاولوف از روسيه با ۲۰۱ امتياز دوم و سوم شدند. محمد موسوی و کلارک کارسون از آمريکا به اتفاق با ۱۲۲ امتياز، بيست و سوم شدند.

همچنين در فهرست بهترين‌های مرحله نهايی و فينال، عنوان امتيازآورترين بازيکن به نيکولای پاولوف از روسيه تعلق گرفت. ديميتری موسرسکی از روسيه بهترين مهاجم بود و بهترين مدافع هم لوکاس ساتکامپ از برزيل.

در اين مرحله از ليگ ۲۰۱۳ بهترين سرويس‌ها را ايمانوئل بريرالی از ايتاليا نواخت و بهترين توپ‌گير هم ماريو داسيلوا از برزيل بود، او عنوان بهترين دريافت را نيز نصيب خود کرد. برونو رزنده از برزيل هم بهترين پاسور شناخته شد.
XS
SM
MD
LG