لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۷

نخستین هتل شنی؛ تحقق يک فانتزی کودکانه


هنرمندان هلندی که مجسمه و بناهای شنی می سازند، این بازی (فانتزی) کودکانه را بسیار جدی گرفته و نخستین هتل به شکل قلعه‌های شنی با پل متحرک، خندق و جان پناه را ساخته‌اند.

تابستان امسال گردشگران کنجکاو و افراد علاقمند به این سرگرمی‌های به شهر کوچک اوس در هلند سرازیر شدند تا شبی را در اطاق‌های این هتل بگذرانند که در یک سازه عظیم‌الجثه شنی ساخته شده‌اند.

صدها تن شن و ماسه برای ساختن این بنا با کامیون به این نقطه منتقل شده و پیکره این بنا با افزودن ورقه و تیرهای چوبی مستحکم شده است. کسانی که یک شب را در اطاق‌های این هتل سپری می‌کنند خاطره کم‌نظیری را با خود می‌برند.

یکی از این افراد به نام اروین می‌گوید: «تجربه فوق‌العاده‌ای بود و به مناسبت دوازدهمین سال زندگی با همسرم به این هتل رفتیم. من می‌خواستم به این مناسبت یک کار ویژه‌ای بکنم و خوابیدن در یک هتل شنی برآورده شدن آرزوی دوران کودکی بود.»

مدیر هتل می‌گوید ایده آن را از هتل‌های یخی در سوئد و فنلاند گرفته‌اند. اشاره او به ساختمان‌های تفریحی است که در طول فصل زمستان در کشورهای اسکاندیناوی ساخته می‌شوند و تمام مبلمان و فضای داخلی آن از یخ و برف فشرده است. دمای این هتل‌های یخی معمولا هشت درجه زیر صفر است.

خانم فان لیموون مدیر هتل شنی می‌گوید: «هنرمندان زیادی هستند که هم با یخ و هم با شن کار کرده‌اند. و این ایده به ذهنمان رسید که با استفاده از شن هم می‌توان چنین هتل‌هایی ساخت.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه،شرایط اقامت در هتل شنی به دشواری هتل‌های یخی نیست. میهمانان می‌توانند از تخت‌های تاشو و یک حمام و دستشویی کامل استفاده کنند. هزینه یک شب اقامت در این هتل ۱۵۰ یورو است.

اما مثل هتل‌های یخی کشورهای اسکاندیناوی، هتل شنی به عنوان یک اثر هنری موقت ساخته شده و در پایان فصل تابستان تخریب خواهد شد.

اقامت لوکس

امسال تابستان در همان نقاطی که معمولا جشنوار سالانه مجسمه های شنی هلند برگزار می‌شود، یعنی در شهرهای اوس و اسنیک، دو هتل به شکل قلعه‌های شنی ساخته شد.

داخل بنای هتل شهر اوس با مجسمه‌های بزرگ دایناسورها، شخصیت‌های داستان‌های قرون وسطایی و روبات‌ها تزیین شده است. و در شهر اسنیک موضوع (تم ) مجسمه‌های شنی داخل هتل «گشت و گذاری در آسیا» است.

مهمانان لازم نیست بابت شن و ماسه در رختخواب خود نگران باشند چون در هر دو هتل میهمانان می‌توانند روی تخت‌های تاشو معمولی بخوابند و روی کف اطاق‌ها نیز موکت پهن شده است.

خانم فان لیوون مدیر هتل شنی شهر اوس می‌گوید: «برخی ممکن است فکر کنند که شب را باید در یک فضای گلی و خیس سپری کنند. ولی در واقع محیط و امکانات اطاق‌های هتل خیلی راحت و لوکس است.»

اما تمام اسکلت و دکوراسیون داخلی این هتل از شن و ماسه ساخته شده که با کمک ماده مخصوصی چسنبدگی و مقاومت آن را افزایش داده‌اند. به همین خاطر اتاق‌ها روی میهمانان آوار نخواهند شد.

مدیر هتل می‌افزاید: «به خاطر ملاحظات ایمنی اتاق‌ها را با ورقه‌های چوبی ساخته‌اند و بعد روی آن را با لایه‌ای از شن پوشانده‌اند.»

فانتزی دوران کودکی

متاسفانه استفاده از این هتل شنی با به سر آمدن فصل تابستان به پایان می‌رسد.

خانم فان لیوون مدیر هتل می‌گوید: «این هتل شنی هنگام گشایش با استقبال فراوانی روبرو شد. به نظرم برای بسیاری خوابیدن در اطاق‌های یک هتل که به صورت قلعه‌های شنی ساخته شده یک آرزوی دوران کودکی است و برای گروه دیگری مثل یک سفر ماجراجویانه و یا مناسبت ویژه است.»

قرار است در سال آینده نیز در همین دو نقطه هتل‌های شنی دایر شوند و شاید در بریتانیا و آلمان نیز نمونه‌های مشابهی ساخته شوند.

XS
SM
MD
LG