لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۲

پلیس آمریکا: نامه‌ ارسالی به آدرس اوباما حاوی ماده سمی بود


اف‌بی‌آی روز چهارشنبه، ۲۸ فروردین اعلام کرد، روز سه‌شنبه نامه‌ای به آدرس باراک اوباما در کاخ سفید ارسال شده که حاوی ماده سمی ریسین بوده است.

در همین روز برپایه گزارش‌های منتشر شده پلیس پس از مشاهده بسته‌های مشکوک در ساختمان اداری سنا بخشی از این ساختمان را تخلیه کرد.

پلیس مخفی آمریکا می‌گوید روز سه‌شنبه نامه‌ای حاوی ماده «مشکوک» که به آدرس اوباما ارسال شده بود، کشف کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، پلیس در حال بررسی بسته‌های مشکوک است که در ساختمان سنا مشاهده شده است. همچنین فردی که که این بسته‌ها را به ساختمان آورده بازجویی شده است.

همچنین پلیس مخفی آمریکا اعلام کرد روز سه‌شنبه یک نامه که حاوی ماده «مشکوک» بوده و به آدرس باراک اوباما ارسال شده در بیرون کاخ سفید و هنگام بازرسی کشف شده است.

اف‌بی‌ای اعلام کرده است که آزمایش‌های اولیه نشان می‌دهد نامه‌ای که به آدرس باراک اوباما فرستاده شده، حاوی ماده سمی ریسین بوده است. اف‌بی‌ای همچنین می‌گوید نامه‌ای که به سناتور جمهوری‌خواه راجر ویکر فرستاده شده بود، حاوی ماده سمی ریسین بوده است.

اف‌بی‌آی می‌گوید این دو نامه مشکوک که به آدرس یک سناتور و باراک اوباما فرستاده شده‌اند، با یکدیگر مرتبط هستند و مبدا آن ممفیس است.

آسوشیتدپرس به نقل از منابع خود گزارش داده که در هر دو نامه‌ای که به آدرس باراک اوباما و سناتور ویکر فرستاده شده نوشته شده «دیدن اشتباه و فاش نکردن آن، به معنی شریک پنهان بودن ادامه اشتباه است.»

برپایه این گزارش جدای از این دو نامه مشکوک که به سناتور ویکر و باراک اوباما فرستاده شده، روز چهارشنبه، ۲۸ فروردین پلیس دستکم سه بسته مشکوک را در ساختمان اداری سنای آمریکا مورد بازرسی قرار دارد.
XS
SM
MD
LG