لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۰

تیمور غیاثی: در انتخابات فدراسیون دو و میدانی تقلب شده


‌تیمور غیاثی
‌تیمور غیاثی

مجمع انتخاباتی فدراسیون دو و میدانی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد تا مجید کیهانی با ۲۳ رأی به عنوان رئیس جدید این فدراسیون انتخاب شود.

این مجمع به ریاست نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش برگزار شد و وزیر ورزش نیز پس از آغاز مجمع به جمع حاضران پیوست.

در دور اول کریمی با ۱۴ رأی از کیهانی پیشی گرفت اما در دور دوم، کیهانی که برای خانواده این رشته ورزشی چندان شناخته‌شده نیست، رأی مجمع را گرفت. شهنازی به‌عنوان نماینده کمیته ملی المپیک و حسنی‌خو مدیرکل حراست وزارت ورزش در مجمع حضور داشتند.

احسان مهاجر شجاعی دبیر فدراسیون در جایگاه حضور نیافت تا شخص دیگری به‌عنوان دبیر، این مجمع انتخاباتی را اداره کند.

حومنیان یکی از نامزدها در نوبت خود گفت: «بودجه فدراسیون سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است اما از هر کدام از هیات‌های استانی سئوال کرده‌ام یک میلیون تومان هم دریافت نکرده‌اند و ورزشکاران هم حقوقی نگرفته‌اند.»

این اظهارات با تذکر معاون وزیر ورزش مواجه شد. سجادی خطاب به این کاندیدا گفت از نقد فدراسیون بپرهیزد.

کیهانی پس از احراز سمت ریاست فدراسیون گفت از نظر او انتخابات فدراسیون دو و میدانی دموکرات‌ترین انتخاباتی بوده که برگزار شده است. اما مدیر تیم‌های ملی دو و میدانی می‌گوید: «از نظر من این انتخابات مهندسی شده بود و تقلب صورت گرفته و به همین دلیل برای همیشه از دو و میدانی می‌روم.»

تیمور غیاثی رکورددار پیشین آسیا در ماده پرش ارتفاع است. او به خبرگزاری ایسنا گفته: «در این انتخابات تقلب شده بود و با حمایت وزارت ورزش این شخص رئیس فدراسیون دو و میدانی شد. او نه رزومه‌ای دارد و نه سابقه قهرمانی. امیدوارم همه قضاوت خوبی داشته باشند و ببینند که این انتخابات چگونه مهندسی شده بود و این شخص رئیس شد.»

مدیر تیم‌های ملی در ادامه گفت: قطعاً در آینده خواهیم دید که چه فاجعه‌ای برای دو و میدانی رخ خواهد داد و به نابودی کشیده خواهد شد.

اما وزیر ورزش و جوانان می‌گوید: ما حق دست بردن در آرا به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم را نداریم و به هیچ‌یک از نامزدهای انتخابی نیز نظری نداشته‌ایم. اگر کسی را سراغ دارید که از طرف من و سجادی حرکت یا گوشه چشمی دیده است در همین‌جا اعلام کنید که استغفار و عذرخواهی کنم.

محمود گودرزی این اظهارات را در مجمع انتخاباتی این رشته ورزشی به زبان آورده است. این در حالی است که طی ماه‌های اخیر، انتقادات گسترده‌ای درباره دخالت مستقیم وزارت ورزش در انتخابات برخی فدراسیون‌ها، همچنین انتخاب اعضای هیات مدیره و مدیران چند باشگاه ورزشی مطرح شده است.

رئیس جدید فدراسیون دو و میدانی با رد حمایت وزیر ورزش برای انتخاب شدن او گفت: من تکذیب می‌کنم که وزارت ورزش از من حمایتی انجام داده. امیدوارم هر آنچه که در انتخابات رخ داده فراموش شود. من ۸۰ روز برای انتخابم به عنوان رئیس فدراسیون وقت گذاشتم.

نصرالله سجادی هم در واکنش به انتقاد تیمور غیاثی گفت: غیاثی عضور مجمع نبود که بخواهد اعتراض کند. هر کسی اعتراض دارد باید به صورت مکتوب اعلام کند تا بررسی شود. در مقابل این که گفته می‌شود وزارت ورزش در این انتخابات نقش داشت، صحبت‌های وزیر فصل‌الخطاب است و چیزی نمی‌گویم.

معاون وزیر ورزش با رد اتهام «مهندسی شدن انتخابات دو و میدانی» گفت: همیشه چنین چیزهایی را می‌شنویم ولی فکر می‌کنم خیلی خوب باشد که به آرای افراد احترام بگذاریم.

اما داود حومنیان در مجمع انتخاباتی، خطاب به سجادی و اعضای مجمع گفت: «اگر شما از قبل لابی کرده‌اید تا به یک فردی رأی بدهید باید بدانید که مسئول هستید و نباید به اینجا بیایید و فقط رأی بدهید تا دیگران برای شما تصمیم‌گیری کنند.»

بعد از کناره‌گیری افشین داوری از ریاست فدراسیون، حسن طباطبایی به‌عنوان سرپرست موقت انتخاب‌شده بود.

در مجمع انتخاباتی این فدراسیون غیر از هیات‌های استانی، حسن تفتیان، رضا قاسمی و لیلا رجبی به‌عنوان نماینده ورزشکاران، حامد احمدپور نماینده مربیان، شهرام شهبازی نماینده داوران و مسئولین باشگاه‌های نفت و افضل توس به‌عنوان نماینده باشگاه‌ها حق رأی داشتند.

XS
SM
MD
LG