لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۶

هشدار به رویانیان: احتمال ممانعت از فعالیت در فوتبال


 رویانیان
رویانیان
رئیس کمیته نظارت، بازرسی و ارزشیابی سازمان لیگ فدراسیون فوتبال ایران از احتمال تعلیق فعالیت مدیر عامل پرسپولیس در فوتبال خبر داد.

محمد رویانیان مدیرعامل پس از تساوی پرسپولیس مقابل آلومینیوم هرمزگان، حسین عسگری رئيس دپارتمان داوری را به تبانی با تیم میزبان متهم کرد و نتیجه بازی را به او تبریک گفت.

رویانیان با اعلام این که عسگری، ميليون‌ها هوادار پرسپوليس را به سخره گرفته، ضمن انتقاد از علی کفاشیان در اظهار نظری بی‌سابقه گفت، اگر او نمی‌تواند این وضعیت را درست کند، داوری فوتبال را به من بسپارد تا در دو هفته، داوری فوتبال را سر و سامان بدهم!

مدیرعامل پرسپولیس همچنین با تهدید به کناره‌گيری تيم فوتبال پرسپوليس از رقابت‌های ليگ برتر و جام حذفی، وعده داد که به زودی ناگفته‌های دیگری را هم درباره ظلم به تیمش، با مردم در میان خواهد گذاشت.

منتقدان فدراسیون فوتبال عقیده دارند در یکسال اخیر اگر اظهارات جنجالی شدیداللحن رویانیان از زبان هر فرد دیگری در فوتبال ایران مطرح می‌شد، کمیته انضباطی رای به محرومیت او می‌داد اما این کمیته همواره مقابل جایگاه نظامی محمد رویانیان با سعه صدر رفتار کرده است.

این بار اما اتهام مستقیم تبانی، چیزی نبود که فدراسیون فوتبال بتواند سکوت کند. گرچه لحن واکنش این فدراسیون، همچنان از موضع پایین است و به دعوت از رویانیان به آرامش خلاصه شده است.

علیرضا علیپور در این باره گفته: اظهارات رویانیان خلاف مقررات است. طبق اساسنامه فدراسیون، قوانین فیفا و کنفدراسیون آسیا، اعضای حقیقی و حقوقی فوتبال حق ندارند علیه مسئولان برگزاری مسابقات، مربیان و بازیکنان و مدیران سایر باشگاه‌ها مصاحبه کنند. برای آخرین بار هم از آقایان خواهش می‌کنیم که در روش خود تجدید نظر کنند.

رئیس کمیته نظارت، بازرسی و ارزشیابی سازمان لیگ درباره دیدارش با قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس پیرامون این موضوع گفت: به او گفتم هر اطلاعاتی درباره تیم داوری دارند باید ضمن درج در فرم‌های مخصوص به سازمان لیگ ارائه دهند. اما ایشان می‌گفت اصلا از وجود این فرم‌ها بی‌خبر است، آن هم در حالیکه در سالیان گذشته نیز این فرم‌ها وجود داشته و باشگاه‌ها از آن استفاده می‌کردند.

علیپور درباره اینکه رویانیان با صراحت فدراسیون فوتبال را به تبانی متهم کرده، گفت: رویانیان کلی‌گویی‌ کرده. از باشگاه پرسپولیس می‌خواهیم هر مدرکی دارند ارایه کنند و صرفا براساس حدس و گمان اظهار نظر نکنند. اگر هم این فدراسیون را قبول ندارند، می‌توانند به فیفا بروند. با وجود اینکه این مصاحبه خلاف مقررات است، با این حال ما احترام گذاشته‌ایم و به پرسپولیس نامه نوشتیم تا مستندات خود را ارایه دهند. حالا در هر شکلی که خودشان دوست دارند این کار را بکنند.

علیپور تاکید کرد: «بحث من فقط مربوط به رویانیان نیست. با مدیران عامل دیگر هم که چنین حرف‌هایی می‌زنند برخورد می‌کنیم. در ادامه و در صورت تکرار، اگر این اظهارات فقط موضع شخصی رویانیان باشد، ممکن است از سوی هیات رییسه فدراسیون فوتبال تعلیق شود. اگر هم موضع باشگاه باشد که با آن باشگاه طبق قوانین برخورد خواهد شد.»

اظهارات رویانیان با واکنش منفی سایر مسئولان باشگاه پرسپولیس مواجه نشده است. برای نمونه فداحسین مالکی رئیس هیات مدیره این باشگاه پرسپولیس در بحث کناره‌گیری پرسپولیس از لیگ به خبرنگاران گفته بود: به اشکال مختلف نسبت به پرسپولیس بی‌محبتی می‌شود. این بی‌محبتی‌ها به مصلحت نیست. مشکلات داوری باید در مراجع قانونی پیگیری شده و به آن رسیدگی شود. تصمیم رویانیان را در جلسه فوق‌العاده هیات مدیره مطرح و آن را بررسی خواهیم کرد.
XS
SM
MD
LG