لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۱

نیروهای جهادی هفت نفر را در سوریه اعدام و مصلوب کردند


 عکش مربوط به یکی از اعدام‌های پیشین گروه دولت اسلامی شام و عراق است
عکش مربوط به یکی از اعدام‌های پیشین گروه دولت اسلامی شام و عراق است
گروه اسلام گرای تندرو «دولت اسلامی عراق و شام» اعلام کرده که روز سه شنبه هفت نفر را در مناطق شمال شرقی سوریه اعدام کرده و دو نفر را به صلیب کشیده است.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد که به ادعای این گروه این افراد به خاطر حمله با نارنجک به یکی از جنگجویان «دولت اسلامی عراق و شام» که اوایل ماه جاری در شهر رقاع روی داده به مجازات مرگ محکوم شده‌اند.

دولت اسلامی عراق و شام که حتی القاعده نیز هرگونه وابستگی این گروه به خود را تکذیب کرده در مناطق تحت کنترل خود با خشونت بسیار شدیدی رفتار می‌کند.

این گروه در پیامی که روی شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرده نوشت :« ۱۰ روز پیش مهاجمان در میدان نعیم به سوی یکی از جنگجویان ما نارنجک پرتاب کردند. طی این حمله پای یک مسلم غیرنظامی قطع و یک کودک نیز کشته شد.»

در ادامه این پیام گفته می‌شود که جنگجویان این گروه با برقرار کردن پست‌های بازرسی فرد مسئول این حمله را بازداشت کرده و سپس اعضای دیگر این هسته را نیز دستگیر کرده‌اند.
نهاد نظارت بر حقوق بشر سوریه که مرکز آن در بریتانیا است عکسی را از دو نفر که در یکی از میدان‌های شهر به صلیب کشیده شده‌اند منتشر کرده که نشان می‌دهد عابران بدون هیچ واکنشی از این محل عبور می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه انجام این اعدام‌ها در گروه های جهادی دیگری که در سوریه می‌جنگند واکنش منفی ایجاد کرده است. از جمله جبهه نصرت که رسما با القاعده ارتباط دارد و از اوایل سال جاری با گروه دولت اسلامی عراق و شام وارد درگیری مسلحانه شده، این اعدام‌ها را محکوم کرده است.

دولت اسلامی عراق و شام اکنون از بخش زیادی از مناطق شمالی سوریه بیرون رانده شده ولی جنگجویان این گروه هنوز شهر االرقه و بخش زیادی از مناطق اطراف آن را در کنترل خود دارند. به گفته نهاد نظارت بر حقوق بشر سوریه گروه دولت اسلامی عراق و شام سه نفر دیگر را در شهر تل ابیض در استان رقه و دو نفر دیگر را نیز در شهرکی نزدیک مرز ترکیه اعدام کرده است.
XS
SM
MD
LG