لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۰۰

محتشمی‌پور: مصطفی تاج‌زاده به شدت بیمار است


فخر السادات محتشمی‌پور می‌گویدمصطفی تاج‌زاده، همسرش، به تازگی دچار مشکلات بینایی شده و در زندان اوین مبتلا به مشکلات عدیده جسمی است.

فخر السادات محتشمی‌پور همسر مصطفی تاج‌زاده در گفت‌و‌گو با سایت کلمه، با اعلام این خبر، درباره آخرین وضعیت همسرش گفته است: «البته به بهداری اوین مراجعه داشته‌اند و حتی چشم پزشک ایشان را ویزیت کرده اما ظاهرا نتوانسته تشخیص درستی بدهد و تنها ایشان را از بابت اینکه بیماری آب مروارید ندارند مژده داده است.»

محتشمی‌پور همچنین گفته است که تاج‌زاده همچنان از بیماری‌هایی که پیشتر با آنها دست و پنجه نرم می‌کرد از جمله نقرس، سینوزیت و آرتروز گردن، رنج می‌برد.

تاج‌زاده همزمان با آغاز اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، همراه با صد‌ها تن دیگر از فعالان سیاسی و مدنی بازداشت و زندانی شد.

همسر او می‌گوید که چند ماه قبل درخواست‌ ام آر آی داده شده و پزشک قانونی هم تأیید کرده ولی «اراده‌ای برای عدم حضور ایشان در خارج از زندان حتی برای درمان وجود دارد که تاکنون مانع انجام مراحل تشخیص پزشکی و درمان شده است.»

محتشمی‌پور گفته است که شرایط نگهداری آقای تاج‌زاده در قرنطینه می‌تواند منجر به تشدید بیماری او شود. او همچنین از عدم رسیدگی به همسرش گلایه کرده است.

او درباره مسئول نگهداری تاج‌زاده در قرنطینه اوین و شرایط نگهداری او گفته است: «ظاهرا همه زندانی‌ها در حال گذراندن حکم مسئولیتشان با دادستان است و در حال حاضر همسرم تحت نظر سازمان زندان‌ها به شکل انفرادی و در قرنطینه و ایزوله در بند زنان سابق نگهداری می‌شود ولی به واقع هیچ کس مسئولیت مستقیم را به عهده نمی‌گیرد.»

او تاکید کرده است که بند دو الف زندان اوین توسط سپاه پاسداران اداره می‌شود و زندانیان توسط این نیرو نگهداری و بازجویی می‌شوند.

محتشمی‌پور در این باره خاطرنشان کرده است: «وقتی که مسائل درمان، ملاقات و مرخصی آقای تاج‌زاده را پیگیر می‌شویم هر بخش مسئولیت را به بخش دیگری احاله می‌دهد. سپاه از خود سلب مسئولیت می‌کند در حالی که مسئولین زندان می‌گویند بدون اجازه دو الف ما نمی‌توانیم هیچ اقدامی بکنیم.»

همسر تاج‌زاده از نوشتن نامه‌ای توسط همسرش به دادستان «علیرغم میلش» برای معالجه در خارج از زندان خبر داد و گفت که دادستان موافقت کرده و «دفتر ایشان به من دیروز اطمینان داده‌اند که نامه موافقت را برای زندان و برای دو الف فرستاده‌اند اما متاسفانه ایشان برای درمان به خارج از زندان منتقل نشدند.»

محتشمی‌پور از روزه داری یک سال و نیمه تاج‌زاده خبر داد و اظهار داشت: «همسرم نسبت به بی‌قانونی‌هایی که در مورد او می‌شود به شدت معترض است به همین دلیل بیش از یک سال و نیم است که روزه دار است ولی آقایان نه تنها توجهی نمی‌کنند بلکه روز به روز نسبت به سلامت ایشان و حفظ جانشان بیشتر اهمال می‌کنند.»

او همچنین نگهداری تاج‌زاده در قرنطینه را غیر قانونی دانست. به همین دلیل «نامه‌هایی از طرف خانواده ایشان به رئیس قوه قضائیه و رئیس مجلس و نمایندگان مجلس نوشته‌ایم که همگی بی‌پاسخ بوده است.»

او دلیل پاسخ ندادن‌ها را نداشتن جواب و وجود دستوری از مقام‌های عالی برای قرار دادن تاج‌زاده در این وضعیت دانسته است.
XS
SM
MD
LG