لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۴

خنده‌های اعتراض دختران ترک


 خنده‌های اعتراضی دختران ترکیه
خنده‌های اعتراضی دختران ترکیه

اظهار نظر یکی از مقام‌های حزب حاکم ترکیه ،‌ واکنش بسیاری از زنان آن کشور را برانگیخته است.

معاون نخست وزیر ترکیه گفته است که زنان نباید در ملاء عام بخندند. بولانت آرنیج که نسبت به بروز فساد اخلاقی در ترکیه اظهار نگرانی کرده، در سخنرانی روز دوشنبه‌اش، عفت و پاکدامنی را از ویژگی‌های ضروری زنان و مردان می‌داند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، این سخنان عضو حزب حاکم عدالت و توسعه به سرعت با واکنش زنان در فضای مجازی روبرو شد.

تنها ساعاتی بعد از اظهارنظر این مقام دولتی، هزاران نفر از زنان ترکیه شروع به انتشار تصاویر خندان خود در شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر و اینستاگرام کردند.

بنا بر این گزارش،‌ بیش از ۳۰۰ هزار زن در توئیتر با هش‌تگ‌هایی مثل زنان مقاومت می‌کنند، و قهقهه‌ مقاومتی عکس‌هایی از خود منتشر کردند که در آنها لبخند زده یا خندیده بودند.

بعضی از زنان هم پا را از این فراتر گذاشته تصویر بولانت آرینج را در کنار زنی خندان منتشر کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، در حالیکه انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در ماه آینده میلادی برگزار خواهد شد، فاصله میان لیبرال‌ها و محافظه‌کاران در این کشور در حال افزایش است.

البته اختلاف نظر میان حزب حاکم عدالت و توسعه و لیبرال‌ها بر سر مسائل مربوط به حقوق زنان مسبوق به سابقه است.

به طور مثال رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه‌ و رهبر حزب عدالت و توسعه، حدود ۴ سال قبل سقط جنین را قتل نامید. در پاسخ هزاران زن اهل ترکیه با انتشار تصاویری از شکم‌هایشان تصمیم گیری درباره بدنشان را حق خود اعلام کردند.

خبرگزاری آلمان نوشته که با وجود این مناقشه‌ها، حزب حاکم همچنان از حمایت گسترده‌ای برخوردار است و آقای اردوغان در نظرسنجی‌ها پیشرو است.

  • 16x9 Image

    نوشین حسینی

     نوشین حسینی از سال ۱۳۷۹ کار با رسانه‌های خارجی  از جمله دفتر بی بی سی در تهران را آغاز کرد و سابقه پنج سال همکاری با روزنامه گاردین را در کارنامه خود دارد. نوشین حسینی از سال ۱۳۸۹ به جمع خبرنگاران رادیو فردا ملحق شد.

XS
SM
MD
LG