لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۰

مه‌لقا جام‌بزرگ، دومین طلایی ایران در بازی‌های یونیورسیاد


مه‌لقا جام‌بزرگ در رشته تیراندازی، دومین مدال طلای کاروان ورزش ایران در بازیهای دانشجویان جهان را نصیب خود کرد. نخستین مدال طلای ایران را هم نجمه خدمتی در همین رشته به دست آورده بود.

جام‌بزرگ در ماده ۵۰ متر دراز کش در یونیورسیاد، حرف اول را زد تا روی سکوی قهرمانی بایستد. او رکورد ایران که در اختیار خودش بود را نیز بهبود ببخشد.

در همین ماده مریم طالبی در جایگاه سی و چهارم و نجمه خدمتی در رده چهل و نهم قرار گرفتند.

جام‌بزرگ پس از کسب عنوان قهرمانی گفت: «توانستم مقابل بهترین‌های دنیا موفق شوم و رکورد ایران را هم ارتقا دهم. از مسئولان توقع خاصی ندارم، فقط می‌خواهم از تیراندازی حمایت کنند. این رشته مدال‌آور است و ارزش سرمایه گذاری دارد.»

پس از کسب دو مدال طلا و دو برنز دختران دانشجو، پسران اعزامی از ایران هم موفق به کسب مدال شدند. مهدی جمالی در رشته پومسه پس از نماینده کره جنوبی به مدال نقره دست یافت. مرجان سلحشوری در پومسه دختران به عنوان پنجم رسید.

تیم ملی فوتبال دانشجویان ایران با قبول سومین شکست، از صعود به مرحله بعد بازماند. ایران در آخرین دیدارش از مرحله مقدماتی به مصاف برزیل رفت و ۵ بر ۲ مغلوب شد.

این شکست در حالی رقم خورد که سرمربی ایران قبل از مسابقه، برزیل را تیمی در سطح مالزی ارزیابی کرده بود.

در دقیقه ۳۰ که دروازه‌بان برزیل از دروازه خارج شده بود، سیدعلی فاطمی توانست از پشت محوطه جریمه گل اول ایران را به ثمر برساند. بازی در نیمه اول با همین گل به اتمام رسید.

در نیمه دوم پدرو آروخو وارد زمین شد و دو گل به ثمر رساند. لوییز ریبیرو سومین گل را زد. محمد اوسانی نتیجه را ۲-۳ کرد اما در ادامه، پدرو آروخو هت تریک کرد.

خلیل هلالی با کارت قرمز از زمین اخراج شد تا ایران ۱۵ دقیقه آخر را با یک یار کمتر بازی کند. خوزه لئوپولدو والورده هم توانست پنجمین گل تیمش را بزند.

تیم ملی فوتبال دانشجویان ایران با قبول سه شکست در مرحله مقدماتی برابر مالزی، ژاپن و برزیل بدون امتیاز در قعر جدول گروه سوم قرار گرفت تا برای مقام نهم تا شانزدهم، سه بازی دیگر انجام دهد.

ایران در برابر برزیل با ترکیب فرزین گروسیان، علی ظهیری، محمد اوسانی، خلیل هلالی، هادی احمدی، معین میرابی، سیدعلی فاطمی، محمد کرمی (سامان آقازمانی)، علیرضا عسگری (حسین داوودی)، عباس سبحانی و محمد حسین‌پور (وحید نصرتی) به زمین رفت.

در جدول رده‌بندی مدال‌ها کره جنوبی میزبان بازیها با ۱۹ طلا، ۱۱ نقره و ۱۰ برنز صدرنشین است. ژاپن و چین هم با ۱۱ نشان زرین در رده‌های بعدی هستند تا صدر جدول، قلمروی آسیایی‌ها باشد.

آمریکا، روسیه، فرانسه و ایتالیا کشورهای صدرنشین را تعقیب می‌کنند. کاروان ورزش ایران با کسب دو طلا، یک نقره و یک برنز، بعد از آلمان در رده دوازدهم قرار گرفته.

تکواندو و والیبال از رشته‌هایی هستند که ایران امیدوار است در ادامه بازی‌ها، تعداد مدال‌های طلای خود را افزایش دهد.

XS
SM
MD
LG