لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۰

اعلام آمادگی آمریکا برای کمک به زلزله‌زدگان استان بوشهر


 شنبه
شنبه
ایالات متحده روز چهارشنبه ۲۱ فروردین ضمن ابراز همدردی با زلزله‌زدگان استان بوشهر از آمادگی این کشور برای کمک به مناطق زلزله‌‌زده خبر داد.

به گزارش رویترز، کاتلین هایدن، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، با صدور بیانیه‌ای مراتب همدردی عمیق مردم آمریکا با مردم ایران را در مورد زمین‌لرزه استان بوشهر اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: «ما عمیقا از تلفات و خسارات این فاجعه متاثریم و برای کمک به مردم ایران در این برهه دشوار اعلام آمادگی می‌کنیم.»

زمین زلزله در استان بوشهر
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:29 0:00

روز سه‌شنبه زمین‌لرزه‌ای با بزرگی ۶.۱ درجه در مقیاس ریشتر، شهرستان دشتی واقع در استان بوشهر را لرزاند.

برپایه آخرین گزارش‌ها این زمین‌لرزه دست کم ۳۷ کشته و نزدیک به هزار نفر زخمی برجای گذاشت.

پیشتر و ساعاتی پس از وقوع این این زمین‌لرزه، مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر از اعلام آمادگی دو کشور ترکیه و ژاپن برای کمک به زلزله‌زدگان و رد این درخواست از سوی ایران خبر داده بود.

روز چهارشنبه علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن در نشست ستاد مدیریت بحران استان بوشهر اعلام کرد که سه هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در اثر این زمین‌لرزه به‌طور کامل تخریب شده‌اند.

به گزارش فارس وی در این باره اظهار داشت: «در حادثه زلزله در شهرستان دشتی سه هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی ۱۰۰ درصد خسارت دیدند که یک‌هزار و ۳۲۵ واحد شهری و یک‌هزار و ۲۵۰ واحد روستایی و ۵۰۰ واحد نیز بین ۳۰ تا ۴۰ درصد صدمه دیدند.»

به گفته این مقام مسئول این آمار به‌غیر از آمار مربوط به تخریب واحدهای تجاری است.
XS
SM
MD
LG