لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۵۸

احمد زیدآبادی و مسعود باستانی به مرخصی آمدند


زیدآبادی (راست) و باستانی
زیدآبادی (راست) و باستانی
بنا بر گزارش‌های رسیده، احمد زیدآبادی و مسعود باستانی دو تن از روزنامه نگاران زندانی در زندان رجایی شهر کرج، شامگاه سه شنبه ۳ بهمن به مرخصی آمدند.

در روزهای اخیر بهمن احمدی امویی و مهسا امر آبادی، دوتن از روزنامه نگاران زندانی و همچنین بهاره هدیت عضو ادوار تحکیم وحدت به مرخصی آمده بودند.

نسرین ستوده وکیل دادگستری نیز یکی از زندانیانی بود که برای نخستین بار به او مرخصی تعلق گرفته بود اما پس از سه روز به زندان بازگردانده شد.

زید آبادی روزنامه نگار و فعال سیاسی است که دبیرکلی سازمان ادوار تحکیم وحدت را بر عهده دارد. او از روز ۲۳ خرداد سال ۸۸ زندانی است و از زمستان سال ۸۸ همراه با تعدادی دیگر از زندانیان سیاسی به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

زیدآبادی توسط دادگاه انقلاب به شش سال زندان، پنج سال تبعید و محرومیت مادام العمر از هرگونه فعالیت سیاسی و شرکت در احزاب و هواداری، و همچنین مصاحبه و سخنرانی و تحلیل حوادث، به صورت کتبی یا شفاهی محکوم شده است.

زیدآبادی در سه سال اخیر تنها سه بار به مرخصی چند روزه اعزام شده است.

مسعود باستانی از تاریخ ۱۴ تیر ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی برای ایجاد اغتشاش به شش سال زندان محکوم شده است.

وی تا بهمن ماه ۱۳۸۸ در زندان اوین به سر می‌برد، اما در تاریخ پنجم بهمن ماه ۱۳۸۸ از زندان اوین به زندان رجایی‌شهر منتقل شده است.

مسعود باستانی تا از زمان زندانی شدنش تاکنون تنها یک بار آن هم بسیار کوتاه به مرخصی آمده بود. او همسر مهسا امرآبادی است. از ۲۴ خرداد ۱۳۸۸، این نخستین بار است که مسعود باستانی و مهسا امرآبادی به طور همزمان خارج از زندان هستند.
XS
SM
MD
LG