لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۳۸

مزاحم اوما تورمن؛ عاشق یا مجنون؟


تورمن:«مثل یک کابوس بود، خیلی ترسناک»(عکس:AFP)
تورمن:«مثل یک کابوس بود، خیلی ترسناک»(عکس:AFP)

شهرت ستارگان سینما و خوانندگان، هرچند به نظر آمیخته با محبوبیت همگانی و ثروت است و بسیاری آرزوی به دست آوردن آن را دارند، اما دردسرهایی هم دارد که مهمترین اش از دست رفتن زندگی خصوصی شخص و درگیر شدن با مشکلاتی است که کمتر کسی به آن فکر می کند.


یکی از این موارد که بارها گزارش شده و گاه هم کار به دادگاه و پلیس کشیده شده، تحت تعقیب قرار گرفتن یک ستاره سینما یا خواننده مشهور توسط اشخاصی است که شب و روز آنها را تحت نظر می گیرند تا شاید ستاره مزبور دلش به رحم بیاید و گوشه چشم عاشقانه ای به آنها داشته باشد.


اوما تورمن، ستاره زیبا و پرطرفدار هالیوود که به خاطر بازی در فیلم هایی چون بیل را بکش و قصه های عامه پسند ساخته های کوئینتین تارانتینو، هم شهرت هنری دارد و هم مردمی، از آخرین قربانیانی است که مورد مزاحمت اشخاصی قرار می گیرند که خود را عاشق و شیدا می نامند، اما اعمال جنون آمیزی انجام می دهند که خواب را از چشمان ستارگانی چون اوما تورمن، می رباید.


قضيه از اين قرار است که آقايی به نام جک جردن، ۳۷ ساله و فارغ التحصيل دانشگاه شيکاگو، از سال ۲۰۰۵ تا اکتبر ۲۰۰۷ که دستگير شد، برای اين ستاره قدبلند و خوش اندام، نامه های عاشقانه می نوشته و مزاحمت های شديدی را ايجاد می کرده است.


آقای جردن روز پنج شنبه به دادگاه آمد و اوما تورمن در دادگاه با مزاحم دو ساله اش که زندگی او را سیاه کرده بود، روبرو شد.


این عاشق یا مجنون با قید وثیقه ده هزار دلاری آزاد است، اما به جرم آزار می تواند به یک سال زندان محکوم شود.

خانم تورمن در دادگاه گفت: «من کاملا از پا افتاده بودم. مثل یک کابوس بود، خیلی ترسناک.»


این ستاره هالیوود به هنگام ادای توضیحات به طرز قابل تشخیصی می لرزید. دستان او لرزش شدیدی داشت، زمانی که کارتی را که این مرد به هنگام فیلمبرداری یک فیلم در منهتن برای او فرستاده بود، به دادگاه نشان می داد. این کارت چنین مضمونی داشت:«دستان من همیشه باید دور بدن تو باشد.»


خانم تورمن گفت وقتی این کارت به دست او رسید، با خانواده اش در نیویورک تماس گرفت و مطلع شد که این شخص با خانواده او هم تماس گرفته است.


زمانی که خانم تورمن ادای توضیحات می کرد، آقای جردن هر از گاه به او نگاه می کرد، اما خانم تورمن به او نگاهی نکرد.


مادر اوما تورمن هم پيشتر شهادت داده بود که اولين بار در سال ۲۰۰۵ ، متهم به خانه او در وود استاک تلفن کرده و گفته است که بودن او با اوما تورمن، «يک تقدير» است.


همچنين در دادگاه، ايميل هايی که اين مرد به پدر اوما تورمن در آوريل ۲۰۰۵ فرستاده، قرائت شد که در آنها نوشته است که دو فرزند اوما تورمن وجود ندارند و به آيه ای از انجيل که ابراهيم فرزندش را برای قربانی کردن می برد، اشاره شده است.



در طول این دادگاه سه روزه، ادعا شد که آقای جردن بیمار است و وکیل او گفت که او به جای زندان، باید تحت درمان قرار گیرد.


وکیل آقای جردن گفت: «او به مانند من و شما فکر نمی کند. او حد و حدودی را که من و شما می دانیم، نمی داند. او فکر می کند که این کارها رمانتیک است.»


دادستان به دادگاه گفت که آقای جردن برای بیش از دو سال سعی کرده که با خانم تورمن رابطه برقرار کند و بر روی پله های خانه او در گرینویچ ویلیج، جایی که این ستاره سینما با دو فرزندش زندگی می کند، نشسته است.


دادستان همچنين گفت که خانواده تورمن يک بار ايميلی از او با اين مضمون دريافت کرده اند: «اگر من اوما تورمن را ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت نبينم، خودم را می کشم.»


آقای جردن با قید وثیقه ده هزار دلاری آزاد است، اما به جرم آزار می تواند به یک سال زندان محکوم شود.


XS
SM
MD
LG