لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۵

وضعیت اضطراری در فرودگاه‌های بریتانیا و آمریکا


هواپیمای «یونایتد پارسل سرویس»
هواپیمای «یونایتد پارسل سرویس»
در پی پیدا شدن دو بسته مشکوک در دبی و بریتانیا، مسئولان امنیتی در شماری از فرودگاه‌های آمریکا و بریتانیا به حال آماده‌باش درآمده و سرگرم جستجو برای یافتن دیگر بسته‌های مشکوک احتمالی هستند.

روز جمعه مسئولان امنیتی،‌ در یک هواپیمای باری متعلق به شرکت «یونایتد پارسل سرویس» که در راه یمن به آمریکا در بریتانیا توقف کرده بود، یک مخزن جوهر چاپگر پیدا کردند که سیم‌پیچی شده بود و به صورت بمب درآمده بود.

برخی از گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که در قطعه یافت شده، مواد منفجره نبوده است.

به گفته پلیس بریتانیا، هواپیمایی که حامل این بسته بوده است در فرودگاه «میدلند» واقع در ۲۶۰ کیلوکتری شمال لندن توقف داشته و درهمین فرودگاه مورد بازرسی قرار گرفته است.

در همین حال هواپیمایی «یونایتد پارسل سرویس» اعلام کرده است که دو هواپیمای دیگر از این شرکت در فیلادلفیای آمریکا و یک هواپیمای دیگر این شرکت در نیوجرسی آمریکا مورد بازرسی قرار گرفته‌اند.

رسانه‌های آمریکایی همچنین گزارش داده‌اند که نیروهای امنیتی در فرودگا‌ه‌های پورتلند، مین و جان اف کندی آمریکا هواپیماهای باری را مورد بازرسی قرار داده‌اند.

کشف این محموله مشکوک در بریتانیا، در حالی صورت گرفته است که سال گذشته نیز یک شهروند یمنی که وابسته به شاخه یمن القاعده معرفی شد، در روز کریسمس قصد داشت یک هواپیمای مسافربری را منفجر کند که تلاش وی نافرجام ماند.
XS
SM
MD
LG