لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۰

علی خمینی شرکت در مراسم ۹ دی را تکذیب کرد


 علی خمینی
علی خمینی
علی خمینی، نوه آیت‌الله خمینی، در واکنش به رسانه‌های طرفدار دولت که از حضور او در «مراسم ۹ دی» گزارش داده بودند، این خبر را تکذیب کرد.

پیش از این سایت مشرق، که از سایت‌های هوادار دولت است، خبر از حضور علی خمینی در مهدیه تهران، در روز ۹ دی سال جاری، داده بود و با اینکه از سوی دفتر آیت‌الله خمینی تکذیب شده بود اما این وب‌سایت و رسانه‌های نزدیک به دولت همچنان بر خبر خود اصرار می‌کردند.

علی خمینی به وب‌سایت جماران در این باره گفت: «حق شکایت را ما بر ای خودمان قائلیم اگر این مسئله ادامه پیدا کند؛ ان‌شاءالله که دیگر ادامه پیدا نمی‌کند و این مساله تمام می‌شود. امیدوارم این صحبت من فصل الخطابی باشد بر جریانات.»

در متنی که به عنوان «مصاحبه» در سایت مشرق و به مناسبت سالگرد تظاهرات هواداران حکومت در ۹ دی ، منتشر شد، از قول علی خمینی آمده بود: «بر پایه تشخیص و احساس وظیفه شرعی هم ۹ دی سال گذشته در راهپیمایی حضور داشتم و هم دیروز در مراسم مهدیه تهران شرکت کردم.»

در واکنش به این خبر بود که دفتر آیت‌الله خمینی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «پیرو درج خبری در برخی سایت‌های خبری مبنی بر حضور حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی و مصاحبه ایشان با این رسانه‌ها اعلام می‌دارد جناب آقای سید علی خمینی روز پنج شنبه نهم دی ماه ۱۳۸۹ در شهر مقدس قم بوده‌اند و مصاحبه‌ای نیز با هیچ یک از رسانه‌های خبری نداشته‌اند.»

با این حال وب‌سایت مشرق که مصاحبه‌ای منتسب به علی خمینی، فرزند احمد خمینی، منتشر کرده بود، با حمله به حسن خمینی و نیز مسئولان دفتر آیت‌الله خمینی،‌ آنها بازماندگان «فتنه» سال ۱۳۸۸ خواند و بر واقعی بودن مصاحبه خود اصرار کرد.

پس از انتخابات جنجالی ریاست جمهوری ۱۳۸۸ که به اعتراض‌‌های وسیع منجر شد، نزدیکان آیت‌الله خمینی نیز، از فشارها و حملات جریان حاکم در امان نماندند.

در شب عاشورای سال ۱۳۸۸، طی اقدامی بی‌سابقه در تاریخ جمهوری اسلامی، در حالی که محل اقامت آیت الله خمینی، در محاصره ماموران امنیتی بود، نیروهای لباس شخصی، به حسینیه جماران حمله کردند و با شعار «ابوالفضل علمدار خامنه‌ای نگهدار» و شکستن شیشه‌ها، سخنرانی محمد خاتمی را ناتمام گذاشتند.

در میان نزدیکان نسَبی آیت‌الله خمینی، به ویژه حسن خمینی هدف حمله جناح حاکم جمهوری اسلامی بوده است.

در ماه‌های پس از انتخابات، ‌نزدیکان آیت الله خمینی با شماری از زندانیان سیاسی یا خانواده‌های آنها داشته‌اند که خشم نیروهای جناح حاکم را دربرداشته است.

با این حال، یکی از خبرسازترین حمله‌ها به نزدیکان آیت‌الله خمینی، در مراسم درگذشت آیت‌الله خمینی در ۱۴ خرداد امسال رقم خورد.

در این روز، هواداران جناح حاکم،‌در حضور آیت‌الله خامنه‌ای، شعارهای تندی را علیه حسن خمینی سردادند و سخنرانی وی را ناتمام گذاشتند.

پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ بیوت و دفاتر شماری از مراجع و روحانیون بلندپایه نزدیک اصلاح‌طلبان، مورد تهاجم قرار گرفت؛ هجوم به بیت آیت‌الله منتظری پس از درگذشت وی، حمله به دفتر آیت‌الله صانعی، حمله به دفتر محمدعلی صدوقی امام جمعه منصوب آیت‌الله خمینی در یزد و حمله به مسجد آیت‌الله دستغیب عضو منتقد مجلس خبرگان رهبری، از جمله این اقدامات است.
XS
SM
MD
LG