لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۵۹

کلینتون: تحریم نفت ایران برای دیگر کشورها تصمیمی دشوار است


هیلاری کلینتون، وزیز خارجه ایالات متحده، در دیدار با وزیر خارجه کره جنوبی اظهار داشت، که برای کشورهای دیگر تصمیم برای قطع خرید نفت ایران دشوار است و نیاز به از خودگذشتگی دارد.

هیلاری کلینتون، که در یک کنفرانس خبری با همتای کره‌ای خود، کیم سونگ هوآن در واشینگتن شرکت کرده بود، تصریح کرد: «چه بسا من اولین کسی بودم که اذعان کردم که ما از دیگر کشورها برای فشار بیشتر بر ایران، انتظار تصمیم‌های دشوار و حتی از خودگذشتگی داریم.»

هیلاری کلینتون افزود: «ما با یکدیگر همکاری خواهیم کرد. ما در حال پیشرفت هستیم و من فکر می‌کنم در حال حاضر این ارزیابی ما است.»

هیلاری کلینتون تاکید کرد که هدف تحریم‌های ایالات متحده متوقف کردن جریان پول نقد به تهران و نشان دادن همبستگی جهانی علیه برنامه هسته‌ای‌اش است.

آمریکا با رشته‌ تحریم‌هایی که علیه ایران به تصویب رسانده، از دیگر کشورها خواسته است که از خرید نفت ایران خودداری کنند.

تحریم بانک مرکزی ایران، از جمله مهم‌ترین این تحریم‌هاست که پرداخت پول نفت به ایران را دشوار خواهد کرد.

با این حال کشورهای آسیایی، در همراهی کامل با این تحریم‌ها رغبتی از خود نشان نداده‌اند چرا که از این واهمه دارند که اقتصادشان لطمه ببیند.

در حالی که بسیاری در کره جنوبی منتظرند که ببینند آیا آمریکا در تحریم‌های خود استثنا قائل می‌شود، هیلاری کلینتون، اظهار داشت گفت‌وگوها برای هرگونه معافیت احتمالی کره جنوبی همچنان در جریان است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا که بخش مطالعاتی مستقل در وزارت انرژی آمریکا است، دهم اسفند اعلام کرد در صورت حذف نفت ایران، میزان کمبود نفت در جهان شش برابر خواهد شد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا، که برپایه میزان عرضه و تقاضا در ماه فوریه ارزیابی خود را انجام داده، تصریح می‌کند که در حالی که ایران هنوز نفت خود را به ابزار عرضه می‌کند ۵۰۰ هزار بشکه کمبود نفت وجود دارد و اگر ایران بر اثر تحریم حذف شود، این رقم شش برابر شده و میزان کمبود به ۳ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده، که قرار است ۳۰ ژوئن( دهم تیرماه) برپایه گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا درباره چندوچون به اجرا گذاشتن تحریم‌های ایران تصمیم بگیرد، ممکن است برای برخی کشورها در مورد خرید نفت ایران استتثنا قایل شود.
XS
SM
MD
LG