لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۳۹

سفر معاون خزانه‌داری آمریکا به امارات و اسرائیل برای گفت‌وگو درباره تحریم‌های ایران


دیوید کوهن معاون خزانه‌داری آمریکا
دیوید کوهن معاون خزانه‌داری آمریکا
وزارت خزانه‌داری آمریکا، اعلام کرد که معاون این وزارتخانه روز شنبه سفر خود به اسرائیل و امارات متحده را آغاز می‌کند تا این دو کشور را در جریان اقدامات تازه ایالات متحده عربی برای فشار به ایران بگذارد.

بنا بر اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، دیوید کوهن معاون این وزارتخانه در امور تروریسم، اسرائیل و امارات را در جریان تازه‌ترین اقدام واشینگتن در مورد ایران می‌گذارد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه ۳۰‌ آبان ماه به طور رسمی ایران را به عنوان یک حوزه «نگرانی عمده پولشویی» معرفی کرد.

در بیانیه‌‌ای که وزارت خزانه‌داری آمریکا در این مورد صادر کرد، تاکید شده است که این اقدام «قویترین هشدار رسمی است که می‌توان صادر کرد که هرگونه معامله‌ای با ایران می‌تواند خطر تقلب و انحراف را به همراه داشته باشد.»

دیوید کوهن همچنین درباره گسترش تحریم‌های ایران رایزنی خواهد کرد؛ آمریکا شرکت‌های خارجی را از کمک به بخش نفت و پتروشیمی ایران منع کرده است.

این تحریم‌های تازه علیه ایران که روز دوشنبه اعلام شد، بخشی از اقدام مشترک آمریکا، بریتانیا و کانادا برای افزایش بیشتر هرچه بیشتر فشارها بر تهران است که پس از انتشار گزارش آمانو صورت می‌گیرد.

گزارشی که در آن مدیرکل آژانس، نسبت به جنبه‌های احتمالا نظامی برنامه ایران ابراز نگرانی کرد و در نهایت به تصویب قطعنامه‌ای در شورای حکام آژانس علیه ایران منجر شد.

گرچه ایالات متحده بانک مرکزی ایران را هنوز در فهرست سیاه خود قرار نداده است، اما قرار گرفتن ایران در ردیف حوزه‌‌های پولشویی، بانک‌های غیرآمریکایی را از معامله با تهران برحذر می‌دارد.

دیوید کوهن، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا، در این باره گفته است که اقدام آمریکا، بریتانیا و کانادا بانک‌ها و موسسات خارجی را در معامله با بانک‌های ایرانی بی‌رغبت می‌کند.

به گفته این مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا از این پس بانک‌های خارجی معامله با ایران را هرچه بیشتر پرخطر خواهند یافت.

امارات متحده عربی که قرار است دیوید کوهن به آنجا سفر کند، مرکز بزرگ مالی خلیج فارس است و تحریم‌های آمریکا، از ماه‌ها پیش دادو ستد شرکت‌های مستقر در این کشور را با ایران دشوار کرده است.

در سال‌های اخیر مقام‌های آمریکایی به دوبی و ابوظبی به کرات سفر کرده تا تجارت امارات با ایران را هرچه بیشتر محدود بکنند.

دیوید کوهن همچنین با مقام‌های اماراتی و اسرائیلی درباره شیوه‌های تازه برای افزایش فشار بر ایران و احتمالا بانک مرکزی ایران رایزنی ‌می‌کند.
XS
SM
MD
LG