لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۱۱

اژه‌ای: چهار نماینده در ارتباط با پرونده اختلاس احضار شدند


غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه، در کنفرانس مطبوعاتی خود در پاسخ به خبرنگاران گفت فردی که به محمود احمدی‌نژاد، کفش پرتاب کرده بود دستگیر شده است؛ وی همچنین گفت علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در ارتباط با پرونده اختلاس احضار شده است.

رسانه‌های ایران پیشتر گزارش کرده بودند روز دوشنبه ۲۱ آذرماه، در جریان سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در همایشی در شهر ساری، یکی از افراد در اعتراض به بیکاری به رئیس دولت کفش پرتاب کرد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به خبرنگارانی که از سرنوشت پرتاب‌کننده کفش به احمدی‌نژاد سئوال کردند، گفت: «در همان روز مدعی‌العموم اقدام کرده و این فرد دستگیر شده است.»

آنطور که سایت تابناک گزارش داد، این کفش‌ها به محمود احمدی‌نژاد اصابت نکرد و شخص پرتاب‌کننده ار سوی برخی حاضران «مورد ضرب و شتم» قرار گرفت و «با دخالت نیروهای انتظامی فیصله یافت».

احضار چهار نماینده در ارتباط با پرونده اختلاس

سخنگوی قوه قضاییه همچنین در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران گفت چهار نفر از نمایندگان مجلس در ارتباط با پرونده اختلاس «سه‌هزار میلیاردی تومانی» احضار شده‌اند و علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز در میان آنها بوده است.

غلامحسین محسنی همچنین گفت فرزند علاءالدین بروجردی بازداشت نشده است.

پیش از این برخی از نمایندگان علاءالدین بروجردی را متهم کرده بودند که در پرونده اختلاس سه‌هزار میلیارد تومانی دست داشته است.

از جمله کریم قدوسی، نماینده مشهد، در این باره تصریح کرده بود: «متاسفانه به رغم نظر قاضی پرونده بر بازداشت رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هنوز وی بازداشت نشده ‌است.»

پرونده اختلاس سه هزار ميليارد تومانی مربوط به اتهامات فردی به نام مه‌آفريد امير خسروی صاحب مجموعه «گروه امير منصور آريا» است.

در همین حال وب‌سایت کلمه با استناد به منابعی که از آنها نامی نبرده، گزارش کرده بود که علاءالدین بروجردی برای مدتی بازداشت شده بود که با وساطت علی لاریجانی، رئیس مجلس آزاد شد.

پس اشغال اماکن دیپلماتیک بریتانیا در تهران، دامینیک چیلکات، سفیر این کشور در مصاحبه با اسکای نیوز گفته بود که علاء‌الدین بروجردی که برای مدتی بازداشت شده بود در کنار کسانی چون علی لاریجانی، از تشنج روابط تهران و لندن سود می‌بردند.

روزنامه توقیف شده اعتماد پیش از این نوشته بود که دو تن از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس، با اشاره به اتهام ارتباط بروجردی به پرونده اختلاس خواستار برکناری وی از ریاست این کمیسیون شده بودند.

محسنی اژه‌ای همچنین گفت اگر محمود رضا خاوری، رئیس مستعفی بانک ملی، که در ارتباط با پرونده اختلاس تحت تعقیب است، از کانادا به ایران بازنگردد مقام‌های قضایی از طریق پلیس بین‌الملل اقدام خواهند کرد.

از سوی دیگر محسنی اژه‌ای از ورود «خانم جدیدی» هم به پرونده اختلاس خبر داد که به گفته او بیش از ۱۰ میلیارد تومان جواهر و از یک جمله «یک برلیان به قیمت شش میلیارد تومان» برای وی خریداری شده است.
XS
SM
MD
LG