لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۲۳

شمار کشته‌شدگان انفجار زاغه مهمات سپاه به «۱۷ نفر» رسید


 انفجار در زاغه مهمات ملارد
انفجار در زاغه مهمات ملارد
برپایه آخرین گزارش شمار کشته‌های انفجار در یکی از پادگان‌های غرب تهران به ۱۷ تن رسیده است.

این در حالی است که مسئول روابط عمومی سپاه پیش از این شمار کشته‌شدگان را ۲۷ نفر اعلام کرده بود.

حوالی ظهر شنبه، انفجار مهیبی در پادگان نظامی بیدگنه در شهرستان ملارد روی داد که صدای این انفجار در مناطق مختلف تهران و استان البرز نیز شنیده شد.

رمضان شریف، مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران، علت انفجار روز شنبه را «جابه‌جایی مهمات» اعلام کرد.

مسئول روابط عمومی سپاه، درباره این حادثه گفت: «ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز در یکی از مقرهای سپاه که مربوط به سازمان جهاد خودکفایی سپاه بود انفجاری در زمان خروج یک محموله مواد منفجره از زاغه اتفاق افتاد و علاوه بر آن، بخشی از مواد منفجره زاغه هم منفجر شد که صدای مهیبی ایجاد کرد.»

رمضان شریف درباره آخرین آمار تلفات این انفجار به شبکه تهران گفت: «تاکنون به صورت قطعی ۲۷ نفر از کارکنان سپاه در این انفجار به شهادت رسیدند و ۱۶ نفر نیز مجروح شدند که مجروحان به بیمارستان انتقال یافتند و حال برخی از آنها وخیم است.»

با این حال پس از اعلام این خبر مسئول روابط عمومی سپاه، شمار کشته‌شدگان را ۱۷ نفر اعلام کرد و گفت: «متاسفانه نمابری كه از محل وقوع حادثه دریافت شد به علت ناخوانا بودن به اشتباه عدد ۲۷ اعلام شده بود كه ضمن عذر خواهی از مردم عزیز، آخرین آمار شهدا ۱۷ نفر اعلام می‌شود.»

درهمین حال خبرگزاری مهر گزارش داده است که سرتیپ دوم حسن مقدم ، مسئول سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران، یکی از کشته‌شدگان این انفجار است.

روز شنبه پیش از همه حسین گروسی، نماینده شهریار در مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد صدای «مهیبی» که در کرج و تهران به گوش رسیده حاصل انفجار در یک پادگان نظامی نزدیک به شهر ملارد در استان تهران بوده است.

سپس خبرگزاری فارس این پادگان نظامی را از آن سپاه پاسداران معرفی کرد، و پرویز سروری، رئیس کمیته امنیت داخلی در کمیسیون سیاست خارجی مجلس، نیز محل وقوع انفجار را پادگان امیرالمومنین در شهر ملارد در نزدیکی کرج اعلام کرد.

خبرگزاری مهر درباره در این باره نوشت پس از انفجار که در ابتدا منشا آن مشخص نبود «وحشت عجیبی سراسر البرز و تهران را در برگرفت.»

کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک از حدود ساعت یک و نیم بعدازظهر به وقت محلی از به گوش رسیدن صدای انفجاری بزرگ در بخش‌های مختلف در شهر تهران خبر داده‌اند.

این کاربران از جمله از شنیده شدن صدای این انفجار در محله‌های گیشا، ولنجک، مطهری، و عباس‌آباد خبر داده‌اند.

به گفته این کاربران، این صدا در حدود ساعت یک تا یک و ربع بعدازظهر شنیده شده است. خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی نیز زمان وقوع این حادثه را حدود ساعت یک و پنج دقیقه گزارش کرده است.
XS
SM
MD
LG