لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۳

«W» فیلمی که الیور استون درباره جرج بوش می سازد


اوليور استون، فيلمساز معروف آمريکايی در پايان ماه آوريل فيلمبرداری فيلم جديد خود را که بيوگرافی جرج بوش، رئيس جمهور کنونی ايالات متحده است، آغاز خواهد کرد.



اوليور استون اعلام کرد فيلم جديدش که نام آنWخواهد بود؛ فيلمی «ضد بوش» نيست، بلکه گردآوری لحظات مهمی است که موجب شدند او دو بار رئيس جمهوری شود. به گفته او ساختار روايتی این فیلم شبیه فيلم ملکه خواهد بود.

مجله ورايتی مدتی پيش به نقل از استون نوشت: «من می خواهم پرتره ای درست و وفادار به اين شخص بسازم؛ اين که چگونه او توانست از يک فرد الکلی به رياست جمهوری اولين قدرت جهانی دست يابد.»


به زندگی شخصی جرج بوش نيز در اين فيلم پرداخته خواهد شد؛ به ويژه روابطی که با پدرش داشت.


اين فيلم قرار است در پايان سال ۲۰۰۸ بر پرده سينماها ظاهر شود؛ يعنی درست پيش از زمانی که جرج بوش قدرت را واگذار خواهد کرد.


نوشتن فيلمنامه W را استانلی وايزر، پيش از اعتصاب فيلمنامه نويسان هاليوود به پايان رسانيد و سپس استون روی آن کار کرد.



W سومين فيلمی خواهد بود که اليور استون در باره يک رئيس جمهوری آمريکا می سازد. پيش از اين دو فيلم وی، جی اف کی (۱۹۹۱) با بازی کوين کاستنر و کوين بیکن؛ و نيکسون (۱۹۹۵) با بازی آنتونی هاپکينز مورد توجه سينمادوستان قرار گرفته است.

استانلی وايزر پيش از اين در فيلم وال استريت نيز با اليور استون همکاری داشت.


موريتز بورمن که روی مرکز تجارت جهانی و اسکندر، دو ساخته ديگر از اليور استون، کار کرده است به همراه جان کيليک، که او نيز در اسکندر همکار استون بوده؛ تهيه کنندگان W خواهند بود.


جاش برولين در فیام W نفش جرج بوش را بازی خواهد کرد. جاش برولين از زمره بازيگرانی است که در يکی دو سال اخير حضور مطرحی در فيلم ها داشته است.


علاوه بر شرکت او در جايی برای پيرمردها نيست، آخرين ساخته برادران کوئن که جوايز اصلی اسکار امسال را برای بهترين فيلم، بهترين کارگردانی و بهترين فيلمنامه اقتباسی دريافت کرد، در فيلم دختر مرده، بهترين فيلم جشنواره دوويل نيز بازی داشته و قرار است در فيلم آينده گاس ون سنت در کنار شان پن ايفای نقش کند.


به نوشته هاليوود رپورتر، اوليور استون برای نقش لورا بوش، همسر رئيس جمهوری آمريکا، اليزابت بانکز، بازيگر فيلم مرد عنکبوتی را برگزيده است.


جيمز کرامول، بازيگر فيلم ملکه و الن برستين، بازيگر آمريکايی نيز نقش های بوش پدر و باربارا بوش، همسرش را بازی خواهند کرد.


W سومين فيلمی خواهد بود که اليور استون در باره يک رئيس جمهوری آمريکا می سازد. پيش از اين دو فيلم وی، جی اف کی (۱۹۹۱) با بازی کوين کاستنر و کوين بیکن؛ و نيکسون (۱۹۹۵) با بازی آنتونی هاپکينز مورد توجه سينمادوستان قرار گرفته است.


XS
SM
MD
LG