لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۷

استقلال برد؛ بازیکن پرسپولیس دیپورت شد


پيکارهای دهمين دوره ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس با پيروزی سه بر دو استقلال در خانه تيم شهرداری تبريز کليد خورد.

در اين بازی تماشايی و جذاب آرش برهانی در دقيقه ۲۸ و ميلاد می داوودی در دقيقه های ۵۵ و ۵۹ گل‌های استقلال را به ثمر رساندند. می داوودی که در اين فصل به تيم استقلال اضافه شده است، گل نخست خود را در پی يک ضربه کرنر و گل دومش را با پاس زيبای سوزا، بازيکن برزيلی اين فصل آبی پوشان وارد دروازه شهرداری کرد و گلزن برتر و بازيکن درخشان روز نخست بود.

برای ياران اکبر ميثاقيان، سعيد دقيقی در يک شروع توفانی و علی کريمی، بازيکن تازه نفس در دقيقه ۸۷ گل زدند. اين گل با ارسال توپ هشيارانه سعيد دقيقی حاصل و دقيقه های پايانی نفس گيری را باعث شد.

مسابقه استقلال با شهرداری در ورزشگاه بزرگ تبريز بود و حدود ۳۰۰۰۰ تماشاگر داشت. نيمه نخست اين مسابقه يک بر يک به پايان رسيد. در نيمه دوم برتری از آن استقلال بود و پس از برتری سه بر يک صاحب چند موقعيت ديگر گل شد. اما گل ديرهنگام شهرداری فاصله را کم کرد تا استقلال از آسودگی بيرون بيايد.

سعيد دقيقی در چهارم با يک ضربه قوس دار از روی لبه محوطه جريمه نخستين گل ليگ دهم را به وحيد طالب لو، دروازه بان استقلال تحميل کرد. اما آرش برهانی در دقيقه ۲۸ گل تیم تازه راهيافته به ليگ برتر گل تساوی بخش را به ثمر رساند و تيم پرويز مظلومی را از زير فشار روحی بيرون کشيد.

پيروزی پاس بر مس

تيم پاس در همدان تيم مس کرمان را يک بر صفر شکست داد. پاس که از يک اردو در هلند به ليگ دهم پا گذاشته است، در دقيقه ۶۳ با گل فرهاد خيرخواه يخ بازی را شکست و هر سه امتياز بازی را نصيب ياران علی اصغر مديرروستا کرد. مس در اين فصل با سرمربيگری صمد مرفاوی کار را آغاز کرده است.

در نخستين روز ذوب آهن، تيم نايب قهرمان فصل پيش در اصفهان ميزبان تيم پيکان قزوين به سرمربيگری محمد احمدزاده بود. در اهواز فولاد از استيل آذين تهران ميزبانی کرد. ساير مسابقه ها روز بعد (سه شنبه) انجام می‌شود که مهمترين آن ميزبانی پرسپوليس از تراکتورسازی تبريز در ورزشگاه آزادی تهران است.

«ديپورت» مهاجم بورکينافاسويی پرسپوليس از فرودگاه

مهم‌ترين مساله حاشيه‌ای در آستانه شروع ليگ برتر دهم فوتبال ايران، ديپورت هروه اوسال، مهاجم بورکينافاسويی تيم پرسپوليس بود که به گزارش سايت باشگاه پرسپوليس در فاصله دو روز تا بازی پرسپوليس با تراکتورسازی در تهران، به طور عجيب و عجولانه‌ای توسط پليس فرودگاه ديپورت و در فرودگاه بروکسل آواره شد.

به گزارش اين سايت «مسوولان بخش رواديد فرودگاه با برخوردی زننده و عجيب و به خاطر آنچه آن را "مشکل رواديد" اين بازيکن عنوان کرده‌اند او را با همان پرواز به سمت ترکيه ديپورت کردند.»

در اين گزارش آمده است که تلاش بی‌وقفه مسئولان باشگاه پرسپوليس برای حل اين مشکل بی‌نتيجه ماند زيرا يکی از مسئولان بخش رواديد با «اصرار عجيب» در ديپورت اوسال، اين بازيکن آفريقايی را با همان پرواز به ترکيه بازفرستاد تا او به بروکسل رود و برای بازگشت او به تهران، توسط سفارت جمهوری اسلامی در بلژيک راه حلی يافته شود.

اوسال پس از عقد قرارداد با پرسپوليس در تهران و اخذ مجوز کار از اداره اتباع بيگانه وزارت کار، برای انجام امور شخصی چند روز از پرسپوليس مرخصی گرفت و به کشورش رفت.

سايت باشگاه پرسپوليس يادآور شده است که مدير ترمينال فرودگاه با ابراز تعجب از اين برخورد، اعلام کرد باشگاه پرسپوليس می‌تواند به خاطر اين مساله از مسببان اين اتفاق شکايت کند.

هروه اوسال ساعت پنج و سی دقيقه صبح يکشنبه وارد فرودگاه شد و پس از جلوگيری از ورودش، درخواست مسئولان پرسپوليس برای مهلتی تا ساعت ۸ صبح و آغاز به کار ادارات تا حل اين مشکل هم مورد موافقت قرار نگرفت.

سايت باشگاه پرسپوليس می‌افزايد: پس از ديپورت اوسال به ترکيه تماس مسئولان باشگاه پرسپوليس با کنسول ايران در ترکيه با همکاری بسيار مناسب سفارت ايران در اين کشور - علی رغم روز تعطيل کاری - مواجه شد اما عدم امکان قانونی خروج اوسال از فرودگاه ترکيه و ورودش به اين کشور، مانع حل اين مشکل در ترکيه شد.

در همين روز حبيب کاشانی، سرپرست باشگاه پرسپوليس قرار بود به همراه علی فتح الله زاده، سرپرست استقلال و علی کفاشيان، رييس فدراسيون فوتبال برای شرکت در جلسه مديران باشگاه‌های حرفه‌ای آسيا به مالزی سفر کند، از اين سفر خودداری کرد. او در پيامی برای محمد بن همام، رييس کنفدراسيون فوتبال آسيا علت را مشکل شخصی عنوان کرده که در صورت حل آن خود را به مالزی خواهد رساند.
XS
SM
MD
LG