لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۸

استقلال شکست خورد؛ استيل و ذوب آهن بردند


دیدار روز شنبه استقلال و فولاد در ورزشگاه آزادی تهران.
دیدار روز شنبه استقلال و فولاد در ورزشگاه آزادی تهران.
شکست استقلال از فولاد در ورزشگاه آزادی و دومين پيروزی تيم‌های ذوب آهن و استيل آذين باعث شد تا استقلال از صدر پايين بيايد اما دو تيم پيروز هرکدام با شش امتياز در دومين هفته از ليگ برتر فوتبال باشگاه‌های ايران، جام خليج فارس به پيشتازی ادامه دهند.

فولاد که در هفته نخست در خانه مغلوب استيل آذين شده بود، در آغاز بازی هم با خوردن گل زودهنگام از تيم پرهوادار ايران، به پيروزی بزرگی در خارج از خانه دست يافت و مزد بازی هدف دار و تک ضرب خود را گرفت.

نيمه نخست با گل دقيقه ده ميلاد می داوودی گرم نشد و در شرايطی به دقيقه ۴۵ رسيد که فولادی‌ها بيشتر در زمين استقلال بودند و رضا نوروزی چند بار حضوری خطرناک در مقابل دروازه وحيد طالب لو داشت. يک بار هم ديرک دروازه به کمک دروازه استقلال آمد. اين نيمه نمايی از مشکلات دفاعی استقلال را به مانند فصل پبش به نمايش گذاشت.

اما در معدود حمله‌های استقلال يک بار هم می داوودی در موقعيت خوب زدن دومين گل خود قرار گرفت که گذشت و پاس ناقص و بد او برای کاپيتان فرهاد مجيدی باعث هدر رفتن فرصت شد.

در نيمه دوم بازی حالتی تماشايی‌تر يافت و با دو گل پياپی رضا نوروزی فولاد مزد بازی با روحيه و هدفدار خود را گرفت.

نوروزی درپی خطرهايی که چند بار ايجاد کرده بود، سرانجام در دقيقه ۶۴ قدرت گلزنی‌اش را به رخ هواداران استقلال و تيم ميزبان کشيد. او در پی يک ضربه کرنر و برگشت توپ به دهانه دروازه، با يک چرخش و با شليکی دقيق طالب لو را تسليم کرد و پنج دقيقه بعد با پاس عالی ميثم خسروی، نوروزی گل دوم خود و برتری فولاد را به استقلال تحميل کرد.

مسابقه دو تيم استقلال و فولاد در حالی انجام شد که خبرگزاری‌های داخلی کمبود تماشاگر در اين بازی (کمتر از ۱۰۰۰۰ تماشاگر) را از ويژگی‌های منفی آن عنوان کردند. تماشاگران از گرانی بليت شکايت داشتند.

در حالی که فصل پيش مجيد جلالی، سرمربی تيم فولاد، ميلاد می داوودی مهاجم فصل پيش استقلال اهواز را به دوپينگی بودن متهم کرده بود، گلزن اين فصل استقلال تهران در شروع بازی از رفتن به سوی او خودداری کرد و در دقيقه دهم گل استقلال را زد تا با سه گل زده پيشتاز زودهنگام ليگ دهم باشد.

اما گل‌های رضا نوروزی در نيمه دوم برتری آبی پوشان را از بين برد و به همراه محمد غلامی از استيل آذين به نزديک می داوودی رسيد. استقلال در اين بازی کمبود بازيکنان جداشده و يا مصدوم تيم استقلال به تمامی حس شد.

استيل آذين در صدر

استيل آذين در ورزشگاه دستگردی اکباتان تهران با گل‌های حسين کاظمی بازيکن جدا شده از استقلال در دقيقه ۳۴ و محمد غلامی در دقيقه های ۵۵ و ۴+۹۰، سه بر صفر پاس همدان را شکست داد و بدون گل خورده مهيای مسابقه هفته سوم در برابر نفت شد. استيل آذين در هفته نخست يک بر صفر بر فولاد در اهواز پيروز شده بود و تا پيش از مسابقه‌های روز بعد به دليل تفاضل گل پيشتاز ليگ شد.

از نکات جالب اين مسابقه بازی علی کريمی در خط دفاع بود. او در لحظه‌های پايانی نيمه نخست به زمين آمد زيرا هافبک و کاپيتان تيم ملی به دستور تومباکوويچ صرب، سرمربی اين فصل استيل آذين در خط دفاعی جانشين بازيکن مصدوم شد.

کريمی که در اردوی تيم ملی در اتريش به دليل مصدوميت بازگشتی پيش از بازی سوم با لاتزيوی ايتاليا داشت در مسابقه نخست تيمش در اهواز غايب و در آغاز مسابقه با پاس نيمکت نشين بود.

در دقيقه ۱۵ نيز سوشا مکانی دروازه‌بان اين فصل استيل‌آذين مصدوم شد و جايش را به حميد نشاط‌ جو داد.

در کرمان ذوب آهن، نايب قهرمان فصل پيش، دست به کاری بزرگ زد و با پيروزی دو بر يک بر مس کرمان، تيم اين فصل صمد مرفاوی را با گرفتاری‌هايی زودهنگام رو در رو ساخت.

در هفته‌ای که همچنان کم تماشاگر بود، برای شکست مس حدود ۱۵۰۰ نفر به تماشا آمدند و برای تيم خوش آهنگ اصفهانی اسماعيل فرهادی در دقيقه هشت و محمد قاضی در دقيقه ۵۹ گل زدند. تک گل ديرهنگام مس را احمد حسن زاده در دقيقه ۸۸ به ثمر رساند.

شش مسابقه ديگر هفته دوم يکشنبه انجام می‌شود که در مهمترين آن پرسپوليس در قم با تيم صبا پيکار می‌کند؛ سپاهان، تيم مدافع عنوان قهرمانی، پس از تساوی با راه آهن در هفته نخست، اين هفته در اصفهان ميزبان تيم خودنيافته ملوان است و تراکتور سازی، که شکست يک بر صفر از پرسپوليس را با حاشيه‌های دنباله‌دار سپری کرد، اين هفته محروم از تماشاگر، در تبريز راه آهن را ميزبانی می‌کند.
XS
SM
MD
LG