لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۷

چهار پنالتی برای تساوی پرسپولیس و صبا


مصطفی دنیزلی سرمربی پرسپولیس
مصطفی دنیزلی سرمربی پرسپولیس
از هفته بیست و ششم لیگ بر‌تر فوتبال ایران، صبا و پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام قم در حضور ۱۵ هزار تماشاگر به تساوی ۲-۲ رسیدند. هر چهار گل این مسابقه از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

با برگزاری رقابت‌های روز چهارشنبه، لیگ بر‌تر تا نوزدهم اسفند تعطیل است و طی این مدت، تیم ملی ایران بازی دوستانه‌ای با اردن و یک دیدار رسمی از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا مقابل قطر برگزار خواهد کرد.

در رقابت‌های برگزار شده از لیگ بر‌تر، مس کرمان با گل کیوان امرایی بر تراکتورسازی تبریز غلبه کرد. میروسلاو بلاژویچ که برای آخرین بازی روی نیمکت مس بود، توسط بازیکنان این تیم قلمدوش شد و دور افتخار زد. ابراهیم قاسم‌پور جانشین او شده است.

فجر سپاسی با نتیجه ۲-۱ بر فولاد خوزستان غلبه کرد. تک گل فولاد را رضا نوروزی به ثمر رساند که در فهرست ۳۷ بازیکن مورد نظر کارلوس کی‌روش نیز حضور دارد. مهرداد کریمیان و مهدی رجب‌زاده که هفته گذشته به پرسپولیس گل زده بودند، در این بازی نیز با گل‌هایشان تیم خود را به پیروزی رساندند.

بازی داماش گیلان و شاهین بوشهر بدون گل به پایان رسید. نفت تهران نیز در خانه با یک گل به خودی، مغلوب ذوب‌آهن اصفهان شد.

در دیدار پر حاشیه پرسپولیس و صبا، رضا عنایتی در دقایق ۲۰ و ۶۶ برای صبا گلزنی کرد و علی کریمی در دقایق ۳۲ و ۸۹ گل‌های پرسپولیس را به ثمر رساند. عنایتی حالا با ۱۴ گل در رده دوم جدول گلزنان قرار دارد و کریمی نیز ۱۰ گله شده است.

سعید مظفری‌زاده داور مسابقه در وقت‌های اضافه، اکبر صادقی از صبا را اخراج کرد. تیم صبا نسبت به تصمیم داور در اعلام پنالتی دوم پرسپولیس به شدت معترض بود.

حامد لک، مرتضی کاشی، مجید حیدری (احمد داودی)، حمید فرزانه، سعید حمدی‌نژاد، مرتضی هاشمی‌نژاد، مهدی بدرلو، اکبر صادقی، علی مولایی (رسول بروش)، کریم اسلامی (پژمان شاهپری) و رضا عنایتی بازیکنان صبا در این مسابقه بودند. این تیم که نماینده‌ای در تیم ملی ندارد، موفق شد پرسپولیس را با هفت ملی پوش خود متوقف کند.
میثاق معمارزاده، علیرضا نورمحمدی، ممدو تال، حمیدرضا علی‌عسگر (دقیقه ۲۲ سامان آقازمانی)، ابراهیم‌ شکوری (دقیقه ۷۳ امیرحسین فشنگچی)، مازیار زارع، حسین بادامکی (دقیقه ۷۷ مهدی مهدوی‌کیا)، علی کریمی، جواد کاظمیان، مهرداد اولادی و غلامرضا رضایی نیز بازیکنان پرسپولیس بودند.

علی کریمی در بین دو نیمه، پیراهنش را به محسن پورمحمدی چاق‌ترین پسر ایران اهدا کرد. پورمحمدی ۱۷۵ کیلو وزن دارد.

ویسی: برای فوتبال پاک متاسفم

سرمربی صبا در پایان بازی گفت: همه فوتبال زیبایی از تیم ما دیدند اما اجازه بدهید در مورد مسائل فنی حرفی نزنم و فقط برای خودم و فوتبال پاکی که مادام از آن دم می‌زنند متأسف باشم.

عبدالله ویسی در ادامه گفت: در مورد داوری تاکنون حرفی نزدم و نخواهم زد و قضاوت را به مردم شریف ایران واگذار می‌کنم. تیم‌های ضعیف و آدم‌های ضعیف باید از خدا بخواهند که حقشان را بگیرد. این داور با قضاوتش به مردم قم و تیم صبا آسیب رساند.

ویسی گفت: ممدوتال باید در دقایق ۱۰، ۱۵، ۳۰ و ۵۵ اخراج می‌شد اما داور نگاهش را به مسیر دیگری زد تا این صحنه‌ها را نبیند. او برای پرسپولیس پنالتی خنده‌دار گرفت. چرا باید تیم ما از این مسئله ضربه بخورد. بار‌ها صبا از اشتباهات داوری آسیب دیده و حرفی نزده‌ام. یک امتیاز امروز ممکن بود ما را آسیایی کند یا نکند. بازیکنان جوانی از لیگ‌های پایین‌تر و حتی از لیگ استان آورده‌ام. ما می‌خواهیم حقمان را بگیریم. چیز اضافی از کسی نمی‌خواهیم حتی نمی‌خواهیم یک درصد به سود ما سوت زده شود.

ویسی در پایان گفت: تاکنون می‌گفتم بحثِ «نمی‌گذارند» وجود ندارد. اما اکنون به مردم می‌گویم، نمی‌گذارند تیم ما موفق شود.

مصطفی دنیزلی سرمربی پرسپولیس با اشاره به کیفیت زمین گفت: تا جایی که زمین اجازه داد سعی کردیم بازی خوبی به نمایش بگذاریم، اشتباهاتی که در خط دفاع انجام دادیم در لیگ قهرمانان آسیا نباید تکرار شود. محمد نوری مصدوم بود، ریسک نکردم و این بازیکن را به میدان نفرستادم. در لیگ قهرمانان آسیا قطعاً تغییراتی در شیوه و ترکیب تیم ایجاد خواهم کرد.

سرمربی پرسپولیس از صحبت درباره داوری خودداری کرد و گفت: صبا از پیش‌بینی من هم بهتر بازی کرد. بازی در زمین ناهموار برگزار شد و انجام بازی در چنین زمینی به ضرر تیم صبا هم هست.

در جدول رده‌بندی لیگ بر‌تر، سپاهان اصفهان با ۵۲ امتیاز صدرنشین است. استقلال تهران با ۴۷ امتیاز و یک بازی کمتر در رده دوم قرار دارد. تراکتور سازی، صبا، نفت و فولاد نیز در تعقیب صدرنشینان هستند.

از رقابت‌های هفته بیست و ششم دیدار تیم‌های استقلال با ملوان برگزار نشد و به دلیل حضور استقلال در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا، در تاریخ نهم فروردین سال آینده برگزار خواهد شد.
XS
SM
MD
LG