لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۰۲

سپاهان اصفهان در آستانه چهارمین قهرمانی لیگ بر‌تر


هفته سی و سوم لیگ بر‌تر فوتبال ایران با انجام ۹ بازی همزمان به پایان رسید و سپاهان به رغم توقف در شهرآورد اصفهان، در آستانه کسب سومین قهرمانی متوالی ایستاد.

در ۱۰ دوره گذشته لیگ بر‌تر، سپاهان در دوره‌های دوم، نهم و دهم به جام قهرمانی دست یافته است. اگر این تیم هفته آینده در خانه مقابل تیم سقوط کرده مس سرچشمه حتی به یک امتیاز دست پیدا کند، برای سومین بار پیاپی و چهارمین مرتبه در مجموع، سکوی نخست لیگ بر‌تر ایران را نصیب خود خواهد کرد.

زردپوشان اصفهان ۶۶ امتیازی هستند. تراکتورسازی و استقلال نیز ۶۲ امتیاز دارند.
با انجام بازی‌های این هفته، سقوط تیم‌های شهردار تبریز و شاهین بوشهر نیز مسجل شد.

در بررسی احتمالات، حتی اگر سپاهان با یک گل مغلوب مس سرچشمه شود، در آن صورت تراکتورسازی باید با اختلاف ۳ گل مقابل ملوان به پیروزی برسد تا به جام قهرمانی دست یابد. یگانه راه قهرمانی استقلال نیز شکست سپاهان مقابل مس سرچشمه، و برتری این تیم با اختلاف حداقل پنج گل مقابل نقت تهران خواهد بود.

فرضیه‌هایی که روی کاغذ، معتبر هستند و باعث شده‌اند برپایی جشن قهرمانی تا روز جمعه ۲۲ اردیبهشت - ۱۱ می‌، به تاخیر بیفتد.

در رقابت‌های این هفته، ذوب آهن اصفهان و سپاهان اصفهان در دیداری مهیج که همه چیز داشت جز گل، نتیجه ۰-۰ را رقم زدند.

جدال شهرداری تبریز با فجرسپاسی نیز بدون گل به پایان رسید. تراکتورسازی هم در کرمان مقابل مس سرچشمه با همین نتیجه متوقف شد. در این بازی مسلم فیروز آبادی از تیم میزبان در دقیقه ۹۳ کارت قرمز گرفت.

اصغر شرفی سرمربی مس سرچشمه در کنفرانس خبری پایان بازی گفت: «قلعه نویی به من گفت یک مشت لجن را دور خود جمع کرده‌ای و منظور او هم ساکت الهامی (دستیار شرفی) بود. قلعه نویی به من گفته فرهنگ طاغوتی دارم اما می‌خواهم بگویم زمانی که من در کنار مردم بودم و شلاق می‌خوردم قلعه نویی نمی‌دانست فوتبال چیست.»

شرفی که تیمش هفته آینده مه‌مان سپاهان اصفهان است، ادامه داد: «می‌توانیم قهرمان لیگ بر‌تر را تغییر دهیم اگر سر به سرمان نگذارند و اذیتمان نکنند. می‌خواهیم با وجود سقوط، مردانه بجنگیم تا همیشه جاودان بمانیم.»

نتایج سایر بازی‌های هفته سی و سوم در ادامه آمده است.

پرسپولیس ۳ راه آهن ۴

بهادر عبدی بازیکن سابق سرخپوشان برای تیم راه آهن هت تریک کرد. حسین کاظمی نیز از روی نقطه پنالتی گل دیگری برای تیمش به ثمر رساند. در طرف مقابل، ایمون زاید باز هم هت تریک کرد تا از سنگینی دوازدهمین شکست پرسپولیس بکاهد.

پرسپولیسی‌ها در سه دیدار گذشته خود ۱۲ گل خورده‌اند. آنها در هفت بازیشان پنج باخت داشته‌اند.

مصطفی دنیزلی سرمربی پرسپولیس در نشست خبری گفت: بعد از بازی با الغرافه سعی کردیم تیم را جمع کنیم اما نتوانستیم. متاسفانه این بحران را داریم. وضعیتی که می‌تواند نگران‌کننده باشد اما در لیگ قهرمانان آسیا شرایط این گونه نیست.

علی دایی سرمربی راه آهن هم گفت: پرسپولیسی واقعی باید این تیم را حمایت کند ولی این سکو‌ها و هواداران همیشه خط گرفته‌اند و امروز هم خط گرفته بودند. یک عده به اسم لیدر که شاید تعدادشان ۱۰ نفر هم بیشتر نباشد آرامش را از این تیم گرفته‌اند.

نفت تهران ۱ داماش گیلان ۰

مارکو لوپز که برادر دوقلوی فلاویو لوپز بازیکن تیم تراکتورسازی است، تک گل شاگردان حسین فرکی را به ثمر رساند.

مهدی تارتار پس از شکست تیمش گفت: به هیچ‌وجه در این دیدار مستحق باخت نبودیم. بعد از هشت هفته کمک داور باعث باخت ما شد.

حسین فرکی هم ابراز امیدواری کرد که پیروزی تیمش به خاطر اشتباه کمک داور نبوده باشد.

ملوان بندرانزلی ۲ فولاد خوزستان ۰

محمد نزهتی و جلال رافخایی مهاجمان ملوان گل‌های تیمشان را به ثمر رساندند.
علی سلیمی در دقیقه ۸۹ از فولاد اخراج شد.

فرهاد پورغلامی پس از پیروزی تیمش گفت: اگر حمایت این هواداران نبود ما به خاطر مشکلات مالیمان چند هفته‌ قبل به لیگ دسته یک سقوط کرده‌ بودیم.

شاهین بوشهر ۲ سایپا البرز ۲

کریم انصاری‌فرد دو بار برای سایپا گلزنی کرد و در جدول گلزنان با ۲۰ گل زده کنار فونیکه سی قرار گرفت. مهدی نوری نیز هر دو گل تیم سقوط کرده شاهین بوشهر را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه سایپا کرد.

در پایان این بازی هواداران شاهین، مسئولان استان و بازیکنان این تیم را بی‌غیرت خطاب کردند. آن‌ها بیشترین شعار‌ها را علیه دوانی، رئیس هیات فوتبال استان بوشهر سردادند.

صبا قم ۱ مس کرمان ۱

احمد حسن‌زاده برای مس و محسن بیات برای صبا گلزنی کردند. صبا امیدوار است در صورت عدم کاهش سهمیه‌های ایران، در مرحله حذفی فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کند.
عبدالله ویسی سرمربی صبا درباره این مسابقه گفت: متاسفانه تکلیف سهمیه چهارم ایران در لیگ قهرمانان آسیا به هفته آخر کشیده شد. ۳۳ هفته تیم چهارم بودیم و مطمئن باشید در هفته آخر نیز در این رتبه خواهیم ماند.

صنعت نفت آبادان ۱ استقلال تهران ۲

فونیکه‌سی باز هم برای آبادانی‌ها گلزنی کرد. اما دو گل گوران یرکوویچ و میثم حسینی برای استقلال، باعث شد این تیم سه امتیاز خارج از خانه را به حساب خود واریز کند.
پرویز مظلومی سرمربی استقلال در پایان بازی با اشاره به حواشی به وجود آمده در تیمش گفت: ما در دو بازی با شاهین و شهرداری لطمه زیادی خوردیم و حاشیه‌های زیادی دور و بر تیم بود.

درگیری و زد و خورد در اصفهان

اواخر بازی سپاهان و ذوب آهن در حالی که هواداران ذوب آهن با بلندگو شعار می‌دادند، یکی از هواداران سپاهان از دکل بالا رفت تا بلندگو را از جایش در بیاورد. ماموران نیروی انتظامی به سمت این هوادار رفتند و ضمن ضرب و شتم شدید، او را بازداشت کردند.

این برخورد شدید فیزیکی، هشت هزار هوادار سپاهانی حاضر در ورزشگاه را عصبانی کرد. آنها علیه نیروی انتظامی شعار داده و سپس صندلی‌های ورزشگاه را کنده و به سمت ماموران انتظامی پرتاب کردند.

این مسئله باعث شد درگیری شدیدی بین هواداران سپاهان و نیروی انتظامی رخ دهد. در این درگیری یکی از هواداران که همراه دختر خردسال خود به ورزشگاه آمده بود، از سوی ماموران کتک خورد و دخترش هم در حالی که گریه می‌کرد، به دلیل برخورد فیزیکی صورت گرفته، یکی از دندان‌هایش شکست.

هواداران سپاهان تا دقایقی پس از پایان بازی نیز خواستار آزادی هوادار بازداشت شده بودند.
XS
SM
MD
LG