لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۴

ابوالفضل قدیانی از اوین به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد


زهرا رحیمی، همسر ابوالفضل قدیانی، در گفت‌وگو با رادیو فردا از انتقال این زندانی سیاسی به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مدرس تهران خبر داد.

زهرا رحیمی، با ابراز نگرانی از وضعیت جسمی همسرش اظهار داشت که ابوالفضل قدیانی به علت بیماری قلبی، پنج «استنت» در در رگ‌های قلبش کار گذاشته شده و با وجود این مقام‌های مسئول از آزادی وی خودداری می‌کنند.

زهرا رحیمی همچنین یادآور شد که شهریور ماه امسال نیز وضعیت قلب ابوالفضل قدیانی وخیم شد به طوریکه رگ اصلی قلب او دچار ۹۹ درصد گرفتگی شده بود که با پیگیری‌های انجام شده به مدت ۱۳ روز بستری بود.







ابوالفضل قدیانی، عضو سازمان مجاهدین انقلاب ، در دی ماه ۸۸ به اتهام توهین به رئیس جمهور به یک سال حبس محکوم شد.

در آبان ماه امسال پرونده دیگری برای وی به جریان افتاد و او در نهایت در حکم بدوی به اتهام توهین به رهبری به ۳ سال دیگر زندان محکوم شد.

محکومیت یک‌ساله قدیانی در آذرماه امسال به پایان رسید با این حال مقام‌های مسئول از آزادی وی خودداری کرده‌اند.

زهرا رحیمی می‌گوید ابوالفضل قدیانی در حالی زندانی است که نتیجه دادگاه تجدید نظر دادگاه دوم هنوز مشخص نیست و خانواده هم اعلام کرده است که قادر به گذاشتن وثیقه است، اما دادگاه «به خلاف» گفته که قدیانی از تودیع وثیقه عاجز است.

ابوالفضل قدیانی که ۶۶ سال دارد، در دی ماه امسال طی نامه‌ای سرگشاده به آیت‌الله خامنه‌ای، نوشت: «من و امثال من در راه پیروزی انقلاب جان، مال و آزادی خویش را نگذاشته‌ایم که سه دهه بعد آقای علی خامنه‌ای اینگونه بر کشور سلطنت کند.»

این زندانی سیاسی از زندان اوین خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای گفت: «به مانند هر سلطان جائری، زندان، حصر، و خفه کردن هر بانگ مخالفی در صدر سیاست‌های مملکت‌داری رهبری قرار گرفته است و از این رو هرکس نگاه چپ به این مقام داشته باشد از یک شهروند عادی یا یک دانشجوی جوان تا صاحب منصبان پیشین نظام و یا حتی مجیزگویان دیروز بارگاه که امروز جریان انحرافی نام گرفته، بایستی طرد شده و زبانشان قطع شود.»

قدیانی رهبر جمهوری اسلامی را «مجرمی» خوانده که به گفته او در «صدر جرایم» وی «اعمال استبداد» در کشور است.

به گفته قدیانی آیت‌الله خامنه‌ای با «قبضه کردن قدرت» برای خود «حق مطلقه ابدمدت» برای اداره ایران قایل شد که به تعبیر او در تقابل با «خواست تاریخی» ملت ایران و «خیانتی آشکار» به «آرمان‌ها و منافع ملی» است.

قدیانی آنگاه خطاب به رهبر جمهوری اسلامی تصریح می‌کند: «علاج کار در این کشور در آن است که جنابعالی از این قدرت دست کشیده، عشق به قدرت را از دل بیرون کنید و از سر راه این ملت مظلوم و جمهوری اسلامی کنار روید.»
XS
SM
MD
LG