لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۳

استقلال قهرمان نیم فصل لیگ بر‌تر فوتبال ایران شد


در جدال تیم‌های بالانشین لیگ بر‌تر فوتبال ایران، تیم فوتبال استقلال با پیروزی مقابل نفت تهران و با شش امتیاز برتری نسبت به تیم دوم جدول، قهرمانی نیم‌فصل لیگ بر‌تر را نصیب خود کرد.

این بازی در ورزشگاه آزادی در حضور حدود شش هزار تماشاگر برگزار شد و با برتری ۲ بر صفر استقلال خاتمه یافت. رقابت‌های نیم فصل، روز دوشنبه با انجام چهار بازی به پایان خواهد رسید اما نتایج آن بازی‌ها تغییری جایگاه پنج تیم بالای جدول ایجاد نخواهد کرد.

دقایق نخست مسابقه نفت و استقلال با احتیاط همراه بود و اندک تماشاگران حاضر در ورزشگاه، نظاره گر رقابتی کم افت و خیز کسل کننده بودند.

در ادامه روند مسابقه تا حدودی تغییر کرد و آبی پوشان موقعیت‌هایی را روی دروازه حریف ایجاد کردند. استقلال تهران که بازی قبلی‌اش را مقابل همنام آبادانی تیم رقیبش واگذار کرده بود، در دقیقه ۳۱ با آندرانیک تیموریان و ضربه سر او دروازه نفت را باز کرد. نیمه نخست با همین گل به پایان رسید.

در دقیقه ۵۴ فرهاد مجیدی روی پاس عمقی صاحب موقعیت گل شد اما سوشا مکانی با خروج ۳۰ متری‌اش از دروازه مانع گلزنی کاپیتان استقلال شد.

در دقیقه ۷۵ تیم نفت پشت محوطه جریمه استقلال صاحب ضربه ایستگاهی از موقعیتی مناسب شد که این توپ به دیرک افقی دروازه برخورد کرد.

اواخر بازی و در دقیقه ۸۶ حنیف عمران‌زاده روی ارسال مجتبی جباری و با ضربه سر، گل دوم استقلال که تیم نخست جدول رده بندی است را به ثمر رساند.

استقلال با این پیروزی ۳۶ امتیازی شد تا عنوان قهرمانی نیم فصل این دوره از رقابت‌ها را نصیب خود کند.

نفت تهران نیز با‌‌ همان ۳۰ امتیاز در رده سوم و پس از سپاهان قرار گرفت. سپاهان هم با برتری مقابل مس سرچشمه ۳۰ امتیازی شده اما تفاضل گل بهتری نسبت به تیم نفت دارد.

قضاوت این مسابقه به عهده محسن قهرمانی بود. او به کیانوش رحمتی از استقلال و مارسیو از نفت تهران کارت زرد داد. کیانوش رحمتی سه اخطاره شد و بازی اول دور برگشت مقابل سپاهان را از دست داد.

حسین فرکی سرمربی نفت در این مسابقه سوشا مکانی، حمید فتحی، خوزه نارسیو، میثم آقا بابایی، علی عزتی، حمید طاهری فرد (شاهین خیری)، یعقوب کریمی، میثم خسروی، مامیان (فریرا)، رضا معقولی و ایمان موسوی (مجتبی زارع) را به میدان فرستاد.
در نیمه دوم مسابقه، مارسیو خوزه و سوشا مکانی دو بازیکن نفت تهران بر سر توپ با هم به جرو بحث پرداختند. پژمان منتظری هم در پایان دیدار با خوزه درگیر شد. منتظری مدعی بود که این بازیکن فحاشی می‌کرد. او در این باره گفت: «ما با مربیان برزیلی و پرتغالی کار کرده‌ایم و متوجه برخی لغات می‌شویم.»

در تیم استقلال در این بازی مهدی رحمتی، حنیف عمران‌زاده، پژمان منتظری، میثم حسینی، علی حمودی، کیانوش رحمتی، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری، فرهاد مجیدی، اسماعیل شریفات (محسن یوسفی) و آرش برهانی (توحید غلامی)
به میدان رفتند.

مجتبی زارع مهاجم نفتی‌ها در پایان مسابقه گفت: بهتر از استقلال بودیم ولی آنها پیروز شدند. این برد را به استقلالی‌ها تبریک می‌گویم اما این تیم با خوش‌شانسی برنده شد.
آرش برهانی مهاجم استقلال هم گفت: نفت بازی فوق‌العاده‌ای را در برابر ما انجام داد. بازیکنان این تیم اصول دفاعی را بسیار خوب رعایت می‌کردند اما حالا با این پیروزی، با خیال راحت به تعطیلات می‌رویم.


فرهاد مجیدی خواستار جدایی از استقلال

پرویز مظلومی که تیمش را به عنوان قهرمانی نیم فصل رسانده است، در پایان بازی گفت: از تیم نفت کاملاً شناخت داشتیم و می‌دانستیم آنها‌ در لاک دفاعی موفق‌ و در ضدحمله خطرناک هستند.

مظلومی در پاسخ به این سؤال که آیا قصد ندارد در نیم فصل بازیکن بگیرد گفت: در بعضی نقاط احتیاج به تقویت داریم. برای فرهاد مجیدی هم که مشکل خانوادگی پیش آمده و اعلام کرده می‌خواهد برود. ولید علی و جاسم کرار را هم نداریم. امروز به طور کل ۱۵ نفر بودیم. آنقدر به ما کهکشانی گفتند تا صاعقه به تیممان وارد شد.

در این مسابقه، هواداران استقلال که شنیده بودند فرهاد مجیدی قصد دارد در نیم فصل از استقلال جدا شده و به امارات برود، در جریان بازی علاوه بر تشویقش از او خواستند در استقلال بماند.

مظلومی در این باره که آیا راضی به رفتن فرهاد مجیدی شده است، گفت: مجیدی تصمیمش را گرفته و اکنون دنبال رضایت از من است اما من رضایت ندادم. هواداران به او علاقه‌مندند و من امیدوارم مجیدی به خاطر این هواداران بماند.

مجتبی جباری هم در این باره گفت: فرهاد مجیدی هرگاه کنار ما بوده زحمت کشیده است. او رابطه خوبی با تماشاگران دارد اما تصمیمی که گرفته یک مسئله شخصی است. امیدوارم مجیدی در نیم فصل دوم هم کنارمان باشد تا قهرمانی را در کنار او جشن بگیریم.
حسین فرکی سرمربی نفت نیز گفت: امروز نه به استقلال بلکه به اشتباهات خودمان باختیم. بازیکنان کناری ما ضعیف بودند. در نیمه دوم نیز بازی را هجومی آغاز کردیم. حتی توپ را به تیر دروازه استقلال هم زدیم اما توپ‌هایمان گل نشد. مسابقه‌ای را که دوست داشتیم ۲ بر صفر به سود خود تمام کنیم با همین نتیجه به سود حریف تمام شد.

مهدی رحمتی دروازه‌بان استقلال درباره اینکه آیا بهتر نیست به دلیل فشردگی مسابقات، فقط در بازی‌های حساس به میدان برود، گفت: این به من مربوط نمی‌شود و باید در خدمت تیمم باشم. اما به جای تعطیلی ۱۵ روزه و فرمالیته بهتر است مسابقات را هر چهار روز یا هر ۵ روز یکبار برگزار کنند. ما این تعطیلات را نمی‌خواهیم. امروز از دقیقه ۷۰ به بعد بازیکنان استقلال نمی‌توانستند راه بروند.

در ادامه رقابت‌های هفته هفدهم و روز پایانی نیم فصل، روز دوشنبه پرسپولیس میزبان فولاد خوزستان است. شهرداری تبریز با داماش گیلان روبرو خواهد شد. صنعت نفت آبادان میزبان سایپا است و شاهین بوشهر پذیرای راه آهن ری خواهد شد.
XS
SM
MD
LG