لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۷

ناتمام ماندن بازی پرسپولیس و داماش به خاطر فحاشی تماشاگران


دیدار روز یکشنبه پرسپولیس و داماش
دیدار روز یکشنبه پرسپولیس و داماش
در آخرین بازی از هفته بیست و نهم لیگ بر‌تر فوتبال ایران، جدال تیم‌های پرسپولیس و داماش در ورزشگاه آزادی نیمه تمام ماند.

نبرد دور رفت این دو تیم به خاطر نحوه شادی پس از گل محمد نصرتی و شیث رضایی تبدیل به مهم‌ترین جنجال ورزش ایران در سال ۱۳۹۰ شده بود. بازی برگشت هم با الفاظ رکیک هزاران تماشاچی خطاب به داور، جنجالی تازه رقم زد و بازی را نا‌تمام گذاشت.

در حالی که پرسپولیس در پایان ۹۰ دقیقه وقت قانونی بازی با نتیجه ۲-۱ عقب بود داور به دلیل توهین‌ برخی هواداران پرسپولیس، بازی را قطع کرد.

در این لحظه علی کریمی از هواداران خواست تا فحاشی را قطع کنند. تماشاگران هم او را تشویق کردند.

با پیگیری مجدد بازی باز هم شعارهای آلوده به الفاظ رکیک از سر گرفته شد. در این شعار‌ها که به وضوح از تلویزیون ایران شنیده می‌شد، تماشاگران به خواهر داور بازی توهین می‌کردند.

عادل فردوسی‌پور گزارشگر مسابقه از همکارانش در استودیوی پخش خواهش کرد صدای ورزشگاه را قطع کنند و به جای آن، موزیک پخش کنند!

پس از خروج داوران از زمین، بازیکنان دو تیم نیز بعد از دقایقی سرگردانی، میدان مسابقه را ترک کردند و به رختکن رفتند.

وب سایت رادیو فردا روز سیزدهم فروردین در گزارشی اختصاصی با بررسی جوانب مختلف، به افزایش دامنه بحران فحاشی و خشونت در ورزشگاه‌های ایران پرداخته بود.

بازی پرسپولیس و داماش تا دقیقه ۳۵ بدون گل در جریان بود اما در این لحظه با حرکت علی کریمی در محوطه جریمه و خطای روی او، پنالتی گرفته شد. این ضربه را خود کریمی تبدیل به گل کرد.

قبل از پایان نیمه نخست، حمیدرضا علی عسگر یک موقعیت گلزنی را از داماش گرفت و توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید.

در نیمه دوم بازی شرایط دیگری رقم خورد. داماش در دقیقه ۶۸ توسط رضا چاووشی و در دقیقه ۸۴ توسط رضا مهدوی به گل رسید.

گل اول داماش از نگاه عادل فردوسی‌پور مشکوک به آفساید بود. روی گل دوم داماش نیز به نظر می‌رسید مهدوی هنگام آغاز حرکتش روی علی عسگر مرتکب خطا شده است.

محمود رفیعی داور بازی، مازیار زارع را در دقیقه ۷۷ با کارت زرد دوم و محمد نصرتی را در دقیقه ۸۶ با کارت قرمز مستقیم اخراج کرد.

اظهارات پس از بازی

محمود رفیعی قاضی میدان درباره ناتمام ماندن بازی گفت: فقط به خاطر شخصیت علی کریمی بازی را دوباره ادامه دادم. او آنقدر از من و تیم داوری عذرخواهی کرد که من این کار را انجام دادم. مشکل و عنادی با کسی ندارم اما باید زود‌تر بازی را قطع می‌کردم.

مسئول کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران هم گفت: متاسفانه شاهد برخی رفتارهای ناشایست بودم. منتظر می‌مانم تا گزارش داور و ناظر مسابقه بیاید و سپس تصمیم‌گیری می‌کنیم.

او در خصوص اینکه روند داوری تا چه اندازه در فحاشی تماشاگران تاثیرگذار بوده است، گفت: درباره داوری نظر نمی‌دهم اما متاسفیم که گاهی در استادیوم‌ها شاهد اینگونه رفتار‌ها هستیم.

مهدوی بازیکن داماش درباره خشونت‌های داخل زمین گفت: مازیار زارع پای من را زد. زارع از ابتدای بازی با بازیکنان ما دست نداد تا حساسیت‌های این مسابقه چند برابر شود. همه می‌دانند بین رشت و انزلی حساسیت وجود دارد اما او این حساسیت‌ها را چند برابر کرد.

زارع هم در پاسخ به اظهارات مهدوی گفت: با کسی که به خانواده من فحش می‌دهد دست نمی‌دهم. بهترین کار ممکن را کردم. وقتی بعد از بازی رفت تماشاگران داماش علیه من شعار دادند، همین بازیکنان گفتند که بازیکن بزرگی نیست و نباید به من فحش می‌دادند.

مصطفی دنیزلی سرمربی پرسپولیس هم درباره نیمه تمام ماندن بازی گفت: اینکه چه اتفاقی افتاد را نمی‌دانم. اینکه تماشاگران علیه داور شعار می‌دادند هم قطعا در شرایط عادی نبود و حتما اتفاقی افتاده است. اما در مورد داوری ترجیح می‌دهم صحبت نکنم و آن کسی که باید در مورد داوری توضیح بدهد من نیستم.

استقلال به رده دوم صعود کرد

پیش از این بازی، تیم فوتبال استقلال با پیروزی مقابل مس سرچشمه به رده دوم جدول رده بندی صعود کرد.

دیدار این دو تیم در ورزشگاه باهنر کرمان با در حضور ۶ هزار تماشاگر برگزار شد و با نتیجه ۳ بر یک به سود استقلال خاتمه یافت.

علی سامره در دقیقه ۱۵ برای مس سرچشمه گلزنی کرد و علی حمودی در دقیقه ۴۰، گوران یرکوویچ در دقیقه ۵۲ و فریدون زندی با یک شوت زیبا در دقیقه ۷۴ گل‌های استقلال را به ثمر رساندند.

با این برد استقلال ۵۵ امتیازی شد و به رده دوم صعود کرد. سپاهان ۵۸ امتیازی صدر نشین است و تراکتورسازی هم با ۵۳ امتیاز در رده سوم قرار دارد.

مس سرچشمه با ۱۹ امتیاز در رده آخر جدول است و شانس بسیار کمی برای بقا در لیگ بر‌تر دارد.

از نکات مهم این دیدار آسیب دیدگی مهدی رحمتی بود. به همین دلیل او در اواخر مسابقه جایش را به هادی زرین ساعد داد.
XS
SM
MD
LG