لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۵۲

توقف استقلال به سود سپاهان و تراکتورسازی


در آخرین بازی از هفته سی و دوم لیگ بر‌تر فوتبال ایران، استقلال تهران در ورزشگاه آزادی مقابل تیم قعر جدولی شهرداری تبریز با تساوی بدون گل متوقف شد.

به این ترتیب در فاصله دو هفته مانده به پایان یازدهمین دوره لیگ بر‌تر، این تیم گرچه روی کاغذ همچنان از شانس قهرمانی برخوردار است اما به خاطر فاصله پنج امتیازی با سپاهان، امید ناچیزی برای کسب این عنوان دارد.

در دقایق پایانی دیدار استقلال و شهرداری، هواداران استقلال که از بر باد رفتن رویای قهرمانی با این تساوی خانگی ناراضی بودند، امیر قلعه‌نویی را تشویق کرده و علیه پرویز مظلومی شعار دادند.

مظلومی در این باره گفت: «هوادار حق دارد چون شرایط بازی خوب نبود. دو رقیب ما به پیروزی رسیدند و برای ما گران تمام شد.»

مظلومی همچنین تاکید کرد که گفتنی‌های بسیاری دارد اما چون نمی‌خواهد هواداران استقلال نگران شوند؛ از بیان آن خود داری می‌کند.

در پایان هفته سی و دوم سپاهان ۶۵ امتیاز اندوخته است. تراکتورسازی ۶۲ امتیاز دارد و استقلال هم ۶۰ امتیازی است. رقبای بعدی این تیم‌ها در دو هفته باقی مانده به شرح زیر هستند.

سپاهان با ذوب آهن در شهرآورد اصفهان و با مس سرچشمه در اصفهان.
تراکتورسازی با مس سرچشمه در کرمان و با ملوان در تبریز.
استقلال با صنعت نفت در آبادان و با نفت تهران در ورزشگاه آزادی.

سرنوشت سپاهان دست خودش است و با یک پیروزی و یک تساوی، بدون توجه به نتایج دو مدعی دیگر، به قهرمانی خواهد رسید. این احتمال هم هست که سپاهان با یک شکست و یک پیروزی نیز به لطف تفاضل گل، سومین قهرمانی پیاپی خود را جشن بگیرد.

تراکتورسازی برای قهرمانی به دو پیروزی احتیاج دارد و امیدوار به شکست سپاهان در شهرآورد اصفهان است.


مظلومی: برخی بازیکنان کم کاری می‌کنند

۱۵ هزار تماشاگر نظاره گر دیدار استقلال و شهرداری تبریز بودند. میزبان برای قهرمانی می‌جنگید اما می‌ه‌مان برای فرار از سقوط. کیفیت فنی بازی اما چندان تفاوتی با نتیجه نهایی‌اش نداشت و این نکته‌ای بود که عادل فردوسی‌پور گزارشگر مسابقه چندبار در امتداد بازی به زبان آورد.

مهدی رحمتی، پژمان منتظری، میثم حسینی، مهدی امیرآبادی، آندرانیک تیموریان، حنیف عمران‌زاده (۴۶- اسماعیل شریفات)، خسرو حیدری، فریدون زندی، ساموئل، آرش برهانی (۷۵- محسن یوسفی)، گوران یرکوویچ (۴۶- میلاد می‌داودی) بازیکنان استقلال در این مسابقه بودند.

پرویز مظلومی در پایان بازی گفت: «هواداران صبور باشند چرا که بازی حساسی مقابل الریان قطر داریم. کاسه کوزه‌ها همیشه سر سرمربی شکسته می‌شود. استقلال گل نمی‌زند و این طور موقع‌ها به مربی اعتراض می‌کنند. ایرادی ندارد، کارمان را انجام می‌دهیم تا چهارشنبه صعود کنیم.»

پرویط مظلومی با اشاره به توقف تیمش مقابل شهرداری تبریز گفت: «برخی بچه‌ها مثل حنیف با بخیه بازی کردند و برخی جان می‌دهند. اما برخی کم کاری می‌کنند که به موقع اسم آنها را می‌دهم.»

او همچنین از جدال لفظی رسولی‌نژاد رییس هیات مدیره با فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه نیز انتقاد کرد و اختلافات آنها را عامل به هم ریختن تمرکز تیمش دانست.

سرمربی استقلال درباره احتمال تمدید قراردادش برای فصل آینده گفت: صحبتی برای فصل بعدی با من نشده اما با رسولی‌نژاد خیلی حرف‌ها زدم. من برای استقلال جام آوردم. چهار دربی بردم.

سرمربی تیم فوتبال شهرداری تبریز نیز در کنفرانس خبری پس از بازی گفت: اگر بازی یک نیمه دیگر هم ادامه پیدا می‌کرد استقلال نمی‌توانست به ما گل بزند.

بیژن عزیزی که در فصل جاری، سومین سرمربی شهرداری پس ازمیودراگ یسیچ و علی اصغر مدیرروستا است در ادامه گفت: من فقط برای چهار بازی به شهرداری تبریز آمدم و نمی‌دانم در آینده چه پیش می‌آید. چراغ هنوز برای ما سوسو می‌کند و بقای ما در لیگ بر‌تر غیرممکن نیست. ما آمده‌ایم تا غیرممکن‌ها را ممکن کنیم.

عزیزی درباره اظهارات سرمربی پیشین شهرداری که میثم بائو را به کم‌کاری متهم کرده بود، خطاب به خبرنگاران گفت: صحت و سقم ماجرا را خودشان پیگیری کنند و بنویسند.
XS
SM
MD
LG