لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۳

تمرکز نیروهای امنیتی در مراکز دولتی تهران در ۲۲ بهمن


عکس مربوط به روزهای پس از انتخابات است.
عکس مربوط به روزهای پس از انتخابات است.
خبرهای رسیده از ایران حاکی است همزمان با شروع راه‌پیمایی ۲۲ بهمن و آغاز درگیری‌های پلیس با معترضان در میدان صادقیه در غرب تهران و شنیده شدن صدای گلوله در این میدان، تمهیدات امنیتی در تهران تشدید شده است.

به گزارش سایت جرس، برای نخستین بار ماشین‌های آب‌پاش ضدشورش که مجهز به آب داغ فشار قوی هستند در مقابل صدا و سیما در پایین‌تر از چهار راه پارک‌وی تهران مستقر شده‌اند.

خودروهای زرهی ویژه مقابله با تظاهرات شهری مجهز به آب داغ فشار قوی که اخیرا از چین خریداری شده برای اولین ‌بار به خیابان‌ها آمده‌اند و گارد ضدشورش نیز در داخل صداو سیما به حال آماده‌باش درآمده است.

در ناآرامی‌های گذشته تهران نیز حدود دو گردان نیروی ویژه ضدشورش از استان‌های شمالی تهران و با هدف تشدید حفاظت از صدا و سیما به تهران آورده شده و در خوابگاه رانندگان این سازمان مستقر شده بودند.

به گزارش جرس، در محدوده خیابان کارگر و امیرآباد شمالی نیز نیروهای نظامی و بسیجی زیادی مستقر شده‌اند. همچنین طبق برخی گزارش‌ها، جمع زیادی از نیروهای ضدشورش در برخی حوزه‌های مقاومت و مساجد نزدیک به میدان آزادی مستقر شده‌اند تا در صورت لزوم به خیابان‌ها بیایند.

از سوی دیگر فرماندهان انتظامی و نظامی که از روزهای گذشته شروع به تهدید معترضان و سرکوب هر نوع اعتراض ضددولتی کرده‌اند همچنان در حال تکرار تهدیدات خود علیه مخالفان هستند و اعلام کرده‌اند امروز هر کسی را که در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن و به هر دلیلی بازداشت کنند تا فروردین سال آینده آزاد نخواهند کرد.

سرتيپ اسماعيل احمدی مقدم، فرمانده نيروی انتظامی، دیروز هشدار داده بود که اگر كسانی قصد اخلال داشته باشند، شدیدا با آنها برخورد می‌شود.

سرتیپ احمدرضا رادان، جانشین نیروی انتظامی، که از وی به عنوان فرمانده میدانی پلیس در مقابله با اعتراضات یاد می‌شود با لحنی شدیدتر معترضان را تهدید کرده بود.

با این حال گزارش‌های اولیه از تهران حاکی است علیرغم این تهدیدات، مهدی کروبی، از سران معترضان، راه‌پیمایی خود را از فلکه دوم صادقیه در غرب تهران آغاز کرد، اما دقایقی بعد با حمله نیروهای لباس‌شخصی و یگان ويژه روبه‌رو شد.

تجارب اعتراضات ماه‌های گذشته تهران نشان داده است که در روزهایی نظیر روز قدس که راه‌پیمایی رسمی برگزار می‌شود، نگرانی اصلی نیروهای انتظامی و نظامی متوجه ناآرامی‌های بعد از پایان راه‌پیمایی است. در روز قدس این درگیری‌ها بعد از پایان یافتن راه‌پیمایی رسمی شروع شد و تا شب‌هنگام درگیری پراکنده بین معترضان و نیروهای بسیج و یگان ویژه پلیس ادامه یافت.
XS
SM
MD
LG