لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۶

مطهری: تا هاشمی به صحنه بازنگردد بحران سیاسی کشور حل نمی‌شود


علی مطهری، نماینده اصولگرای مجلس می‌گوید تا اکبر هاشمی رفسنجانی به صحنه سیاسی بازنگردد، بحران کنونی کشور حل نمی‌شود.

علی مطهری در مصاحبه با سایت ملت آنلاین شرایط کنونی را با دوره پس از مشروطه مقایسه کرده که به گفته او عده‌ای با خارج کردن انقلابیون از صحنه، کشور را به «استبداد خشن» سوق داده‌اند.

مطهری تاکید کرد: «در همین راستا به نظر می‌رسد که این جریان در تلاش است تا آیت‌الله هاشمی ‌رفسنجانی را از فضای سیاسی ایران حذف کند و برای رسیدن به این خواسته خود نشان داده که حاضر است دست به هر اقدامی بزند.»

وی همچنین گفت که عده‌ای با شبیه‌سازی شرایط کنونی با تاریخ صدر اسلام، انقلابیون را با طلحه و زبیر مقایسه کرده و آنها را از صحنه خارج می‌کنند.

این در حالی است که آیت‌الله‌ خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، بارها، و به ویژه پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸، با اینچنین شبیه‌سازی‌هایی مخالفان و منتقدان را از جمله با طلحه و زبیر مقایسه کرده و هوادارانش نیز در تریبون‌های مختلف آن را تکرار کرده‌اند.

در پی یکی از این مقایسه‌های رهبر جمهوری اسلامی در مراسم سالگرد درگذشت آیت‌الله خمینی بود که میرحسین موسوی، اظهار داشت، عده‌ای خود را «در حد امیرمومنان و معصومین» بالا بردند.

علی مطهری در ادامه با اشاره به تلاش‌هایی که برای حذف اکبر هاشمی رفسنجانی صورت گرفته، گفت: «اینها قادر به حذف آقای هاشمی از انقلاب نیستند. ایشان پایگاه اجتماعی خوبی دارد و مردم قدردان خدمتگزاران خود هستند. علت هجوم روانی و تبلیغاتی به ایشان ترس از اوست. شاید نخستین کسی که آقای احمدی‌نژاد را شناخت و احساس خطر کرد و نحوه مدیریت وی بر کشور را خطرناک توصیف کرد آقای هاشمی بود.»

مطهری تصریح کرد: «امروز هم تا زمانی که ایشان به صحنه سیاسی برنگردد و مثلا اقامه جمعه نکند بحران سیاسی اخیر تمام نمی‌شود، چون نقطه‌نظرات ایشان عادلانه و واقع‌بینانه است.»

اکبر هاشمی رفسنجانی، در آخرین نماز جمعه خود در روز ۲۶ تیرماه سال ۱۳۸۸ که با حضور میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محسن رضایی و هزاران نفر از هواداران «جنبش سبز» برگزار شد، از جمله به انتقاد از دستگاه قضایی، شورای نگهبان، نیروهای امنیتی و صدا و سیما پرداخت و خواستار آن شد که اعتماد مردم نسبت به نظام ترمیم شود.

پس از آن سخنرانی بود که آیت‌الله خامنه‌ای چندین بار خطاب به «نخبگان» و «خواص» هشدار داد که مبادا با موضع‌گیری خود به «فتنه» کمک کنند. با این حال هاشمی رفسنجانی همچنان تاکید کرد که بر مواضع آخرین نماز جمعه خود مصر است؛ این اصرار باعث شد که به تازگی حتی وبسایت رسمی وی به طور کلی از دسترس خارج شود.

علی مطهری همچنین در بخشی دیگری از مصاحبه خود از نامه‌های انتقادی که شخصیت‌های مختلف به آیت‌الله خامنه‌ای می‌نویسند، حمایت کرده است؛ نامه‌هایی که ترجیع‌بند آن چاره‌اندیشی برای شرایط «بحرانی» کشور است.
XS
SM
MD
LG