لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۵۹

پرسپولیس با شش گل الشباب امارات را شکست داد


بازی پرسپولیس الشباب
بازی پرسپولیس الشباب
در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا تیم فوتبال پرسپولیس با راه اندازی جشنواره گل مقابل الشباب امارات به برتری رسید.

این بازی در ورزشگاه آزادی با حضور ۷۰ هزار نفر برگزار شد و نماینده فوتبال ایران با نتیجه درخشان ۶-۱ توانست بر حریف خود غلبه کند.

پرسپولیس بازی را هجومی آغاز کرد و در‌‌ همان دقیقه اول با شوت سرکش محمد نوری، تیر عمودی دروازه حریف را لرزاند.

در دقیقه ۸ خطای مدافع راست الشباب، یک ضربه ایستگاهی از‌‌ همان نقطه زمین نصیب پرسپولیس کرد. توپ ارسالی را ایمون زاید با جا گیری مناسب و هدفگیری دقیق، با ارتفاع مناسب به تور چسباند.

بازی پرسپولیس با الشباب
بازی پرسپولیس با الشباب
در ادامه تیم الشباب دقایقی میدان‌داری کرد و بازی را در اختیار داشت، اما بازیکنان پرسپولیس با تحمع در میانه میدان و بستن فضاهای نفوذ، اجازه موقعیت‌سازی را از حریف گرفتند. در یک موقعیت هم دروازه‌بان پرسپولیس بهتر از مهاجم حریف ظاهر شد.

نیمه دوم را پرسپولیسی‌ها هجومی‌تر آغاز کردند و در‌‌ همان دقیقه ۴۷ توسط ایمون زاید به گل دوم رسیدند. او در حالی که پشت به دروازه الشباب بود، پاس کوتاه علی‌ عسگر را با پشت پا به گل تبدیل کرد.

زاید که پیش از این در شهرآورد هفتاد و چهارم توانسته بود سه گل به ثمر برساند، در ادامه این بازی هم با گل دقیقه ۵۳ خود بار دیگر موفق شد هت تریک کند. او پاس غلامرضا رضایی را با شوتی محکم به تور دروازه حریف دوخت.

بعد از این گل بازیکنان الشباب برای جبران نتیجه، بی‌محابا دست به حمله زدند. یک دقیقه بعد از گل سوم پرسپولیس، محمد نصرتی با خطایی که در محوطه جریمه انجام داد الشباب را صاحب پنالتی کرد. این ضربه را فریرا داسیلوا به گل تبدیل کرد.

سرخپوشان اما عقب‌نشینی نکردند و فقط پنج دقیقه بعد موفق شدند توسط غلامرضا رضایی به گل چهارم برسند. رضایی مانند کریمی و نوری در دیدار قبلی تیمش مقابل نفت تهران استراحت کرده و با بازیابی قوای جسمانی‌اش عملکرد خوبی در این مسابقه داشت.

در ادامه حملات دامنه‌دار بازیکنان پرسپولیس، در دقیقه ۶۰ فشنگچی که تازه به زمین آمده بود از سمت چپ پا به توپ وارد محوطه جریمه شد و یک پنالتی گرفت. این ضربه را علی کریمی در خلاف جهت حرکت سنگربان الشباب به گل تبدیل کرد. او مقابل الهلال هم با پنالتی به گل رسیده بود.

در دقیقه ۸۶ امیر حسین فشنگچی بازی خوب خود را با گلزنی‌اش تکمیل کرد تا الشباب در تهران ۶ تایی شود. پرسپولیس با این پیروزی پر گل چهار امتیازی شد.

در ترکیب پرسپولیس مانند بازی با الهلال عربستان، ادوکوویچ دروازه‌بان بود. مهرداد پولادی، محمد نصرتی، علی کریمی (۷۴- مهدی مهدوی کیا)، غلامرضا رضایی (۷۹- مازیار زارع)، ایمون زاید، شیث رضایی، محمد نوری، سامان آقازمانی، جواد کاظمیان (۵۷- امیرحسین فشنگچی) و حمیدرضا علی‌عسگر به میدان رفتند.

دو تیم الهلال عربستان و الغرافه قطر که در گروه پرسپولیس حضور دارند، دیگر بازی این گروه را برگزار خواهند کرد.

اظهارات پس از بازی

پائولو آلفانسو بونامیگو پس از شکست ۶ بر یک تیمش گفت: استراتژی ما برای این بازی عملی نشد. در نیمه اول شانس‌هایی داشتیم اما در نیمه دوم اصلا خوب بازی نکردیم و همین باعث شد پرسپولیس به نتیجه دلخواه خود دست یابد.

سرمربی الشباب ادامه داد: ما پرسپولیس را آنالیز کرده بودیم اما امروز روز پرسپولیس بود و بازیکنانمان خواسته‌های مرا اجرا نکردند.

سرمربی پرسپولیس هم این نتیجه را «عیدی به هواداران پرسپولیس و مردم ایران» تعبیر کرد و گفت: سطح بازی پرسپولیس هر روز بهتر می‌شود و ما می‌توانستیم در نیمه اول اختلاف را بیشتر کنیم.

مصطفی دنیزلی با اشاره به فشار سنگین و استرس رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: در لیگ بر‌تر در خط دفاعی مشکل داریم اما مدافعان ما در لیگ قهرمانان متفاوت هستند. اما مهم‌تر این است به صورت تیمی خوب دفاع می‌کنیم. قضیه با لیگ کاملا متفاوت است اما رفته‌رفته بهتر هم خواهیم شد.

اشاره دنیزلی به حضور مهرداد پولادی و شیث رضایی بود که اجازه حضور در لیگ بر‌تر را ندارند. همچنین سنگربان بوسنیایی سرخپوشان هم فقط در لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند تیمش را همراهی کند.

علی کریمی کاپیتان پرسپولیس هم در خصوص هت‌تریک ایمون زاید به خبرنگاران گفت: من به این بازیکن تبریک می‌گویم. او اگر بیشتر دقت کرده بود می‌توانست سوپر هت‌تریک کند. امیدوارم زاید روند گل‌زنی خود را تا پایان فصل ادامه دهد.

با توجه به اینکه تیم پرسپولیس در تعطیلات نوروزی بازی ندارد و با پایان تعطیلات باید خود را برای بازی با الغرافه قطر در لیگ قهرمانان آسیا آماده کند، دنیزلی تصمیم گرفت تمرینات این تیم را تا هشتم فروردین تعطیل کند.
XS
SM
MD
LG