لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۳۹

فرمانده نیروی هوایی آمریکا: طرح‌های مختلفی برای حمله به ایران آماده شده است


هواپیماهای بی ۲
هواپیماهای بی ۲
فرمانده نیروی هوایی ایالات متحده می‌گوید،با وجود کاستی‌های موجود، این نیرو توان عملیاتی برای حمله به ایران را دارد.

ژنرال نورتون شوارتز، فرمانده نیروی هوایی آمریکا، که روز چهارشنبه با خبرنگاران سخن می‌گفت، با این حال از اظهار نظر صریح درباره کارایی بمب‌های سنگرشکن آمریکایی برای نفوذ به تاسیسات هسته‌ای ایران خودداری کرد و گفت: «ما توان عملیاتی داریم و هیچ کس دوست ندارد وقتی این بمب‌ها استفاده می‌شود، در آن محل باشد.»

فرمانده نیروی هوایی آمریکا در پاسخ به خبرنگاری که پرسید، آیا نیروی هوایی آمریکا به تنهایی قادر خواهد بود برنامه اتمی ایران را «پایان» بخشد، گفت: «واقعا بستگی دارد به این دارد که هدف چه باشد؟ آیا برچیدن (برنامه هسته‌ای ایران مد نظر) است؟ یا به تاخیر انداختن؟ یا به دست انداز انداختن آن؟ در این مسئله بیشتر سیاست و خط مشی مطرح است تا توانایی نظامی.»

این ژنرال آمریکایی گفت با وجود مشکلات فنی‌ای که بمب‌های ۱۵ تنی سنگر شکن آمریکایی دارند، این بمب‌ها «عملیاتی» است.

ژنرال نورتون شوراتز اظهار داشت که نیروی هوایی آمریکا به همراه دیگر نیروهای مسلح، گزینه‌های مختلفی را برای حمله به ایران در اختیار کاخ سفید گذاشته‌اند.

وی افزود، دیگر نهاد‌های دولتی آمریکا نیز گزینه‌های مختلف سیاسی، مالی و از این دست را در اختیار کاخ سفید گذاشته‌اند.

شوارتز گفت، تا آنجا که به گزینه نظامی مربوط است، ژنرال جیمز ماتیس، فرمانده نیروهای جنگی خاورمیانه، که جنگ احتمالی با ایران را هدایت خواهد کرد، از اینکه همه پیش‌بینی‌های لازم و گزینه‌ها در جنگ با ایران در نظر گرفته شده، راضی است.

فرمانده نیروی هوایی آمریکا از دادن جزییات بیشتر درباره طرح‌های جنگی در حمله احتمالی به ایران خودداری کرد.

در پاسخ به خبرنگاری که از قابلیت نفوذپذیری بمب‌های ۱۵ تنی در تاسیسات هسته‌ای ایران پرسیده، بود، فرمانده نیروی هوایی آمریکا گفت: «حمله موضوعی در حیطه فیزیک است؛ هرچه عمیق‌تر باشد، رسیدن به آن سخت‌تر است؛ این بمب‌ها بدون اثر نخواهد بود.»
XS
SM
MD
LG