لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۵

سپاهان قهرمان شد؛ رقابت داغ برای نايب قهرمانی


 دیدار سپاهان و ابومسلم
دیدار سپاهان و ابومسلم
هفته سی و دوم ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، به طور همزمان در تهران و شهرستان‌ها انجام شد و سپاهان با تساوی دو بر دو با ابومسلم به قهرمانی پيش هنگام دست يافت.

پرسپوليس در تهران با استيل آذين صفر بر صفر کرد، اما استقلال در بوشهر يک بر صفر شاهين را برد و ذوب آهن در خانه‌اش دو بر صفر مقاومت شيراز را شکست داد.

تاسف قلعه‌نويی برای فوتبالی‌های چسبيده به سياسی‌ها

خبرگزاری فارس پس از قهرمانی سپاهان در ليگ برتر از سوی امير قلعه نويی، سرمربی تيم اصفهانی نوشت: «برای آنهايی که خودشان را برای پست و مقام به افراد سياسی می‌فروشند متاسف هستم. آدم‌های سياسی که به اين فوتبال می‌آيند و از قدرت‌های سياسی خود استفاده می ‌کنند از اين فوتبال می ‌روند... اين آدم‌های سياسی در اين فوتبال يک تاريخ مصرفی دارند و من برای فوتبالی‌هايی که خود را به اين سياسی‌ها فروختند متاسفم.»

در زير باران شديد پرسپوليس و استيل آذين در ورزشگاه کم تماشاگر آزادی بدون گل به کار خود پايان دادند تا حاشيه‌های این بازی حاکم بر جريان آن باشد.

پس از پيروزی دو بر يک استيل بر پرسپوليس در مسابقه رفت، در مسابقه برگشت که استيلی‌ها آن را مسابقه‌ای بين دو تيم هم خانواده ناميدند، پرسپوليسی‌ها منکر آن شدند.

حضور کادر تازه متشکل از قديمی‌های ملی‌پوش پرسپوليس – افشين پيروانی (سرمربی)، احمدرضا عابدزاده و رضا شاهرودی (مربيان) در کادر فنی و در آستانه مسابقه با تيم قديمی فوتبال ايران و حضور ملی‌پوشانی از گذشته پرسپوليس چون مهدی مهدوی کيا، علی کريمی، عليرضا نيکبخت واحدی و حسين کعبی – در تيم استيل آذين، به بازی حال و هوای ويژه‌ای داده بود.

بستن راه بازگشت عابد زاده به جمع کادر فنی پرسپوليس، پيوستن او به استيل آذين و درگيری فيزيکی عابدزاده با يکی از کارکنان و ليدرهای پرسپوليس (سرکرده هواداران) و جلب عابدزاده به کلانتری، حاشيه پيش از بازی بود. پيش از شروع مسابقه نيز ياران و کادر فنی استيل آذين به سوی نيمکت پرسپوليس رفتند و روبوسی های رايج، داغ شد.

وقتی علی کريمی به سوی علی دايی (سرمربی پرسپوليس) نرفت و با شعار «بی تعصب» گروهی از تماشاگران همراه شد، بين ليدرهای تيم و چند تماشاگر هواخواه پرسپوليس درگيری فيزيکی پيش آمد. تماشاگران در واکنش به ليدرها، با فرياد آنان را «پولکی» ناميدند. درگيری تماشاگران و ليدرها با دخالت ماموران نيروی انتظامی فروکش کرد. رفتن مهدوی کيا به جمع پرسپوليسی‌ها تشويق تماشاگران اين تيم را به همراه داشت.

مسابقه دو تيم در نيمه نخست کم جان و در نيمه دوم پرکش و قوس بود که حمله‌های پرسپوليسی‌ها بيشتر اما بی‌حاصل بود. حميد نشاط‌ جو در دروازه استيل آذين روز موفقی را سپری کرد. پرسپوليس ۵۲ امتيازی شد و استيل آذين ۵۰ امتيازی.

برای پرسپوليس رسيدن به رقابت‌های فصل آينده ليگ قهرمانان آسيا از راه جام حذفی کوتاه‌تر از رسيدن به رده سوم ليگ برتر ايران به نظر می‌رسد. پرسپوليس در دو مسابقه پايانی با تيم رده دومی فولادگستر تبريز پيکار می‌کند.

پيروزی استقلال در بوشهر


در ورزشگاه کوچک ولی پرتماشاگر بوشهر استقلال تهران با گل رينالدو از نقطه پنالتی در دقيقه ۳۶ يک بر صفر شاهين اين شهر را شکست داد تا با ۵۵ امتياز همچنان در پشت سر ذوب آهن در رده سوم باشد.

در پايان مسابقه خبرنگاران بوشهری در اعتراض به رفتار گذشته محمود ياوری، سرمربی کهنه کار تيم شاهين جلسه مطبوعاتی را ترک کردند.
در فولادشهر ذوب آهن دو بر صفر تيم مقاومت شيراز را شکست داد تا با ۵۷ امتياز در رده دوم باقی بماند و حالا ديگر تنها به حفظ نايب قهرمانی فصل بزرگ اصفهانی‌ها بينديشد.

در روی کاغذ تنها دو پيروزی ذوب آهن و دو شکست سپاهان با گل‌هايی که بتواند اختلاف گل ۲۰+ به سود سپاهان را به سود ذوب آهن برگرداند، قهرمانی را از سپاهان به همشهری‌اش می‌دهد. اين نتيجه‌ها دور از منطق به نظر می‌رسد. فرشيد طالبی در دقيقه ۱۸ و محمدرضا خلعتبری در دقيقه ۷۰ گلهای تيم ذوب آهن را زدند.

حذف استقلال اهواز و ابومسلم مشهد

تيم‌های قعرنشين استقلال اهواز و ابومسلم مشهد نباختند اما با تساوي‌های پرگل هم سقوطشان مسلم شد. در پر گلترين مسابقه روز استقلال و سايپای کرج چهار بر چهار شدند. اين دو تيم با ۲۹ امتياز هر کدام با مقاومت ۳۶ امتيازی فاصله‌ای دست نيافتنی دارند.

راه آهن در اکباتان تهران با پيروزی قاطع سه بر صفر بر پيکان قزوين به رده‌ای بالاتر از مقاومت مشهد صعود کرد.
مس کرمان سه بر دو تراکتورسازی تبريز را شکست داد. در اين بازی داور لوکا بوناچيچ، سرمربی مس را اخراج کرد.
صبای قم در آخرين دقيقه از شکست خانگلی گريخت و با فولاد اهواز يک بر يک کرد.
سايپا با ۴۴ امتياز به صبای قم در رده ششم رسيد و تراکتور سازی با ۴۳ امتياز در رده هشتم باقی ماند و بالاتر از ملوان انزلی ايستاد. ملوان در خانه پاس همدان يک بر يک کرد.
XS
SM
MD
LG