لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۰

سقوط اتوموبیل پرنده در جریان پرواز آزمایشی


ایروموبیل ۳.۰، ساخته استفان کلین
ایروموبیل ۳.۰، ساخته استفان کلین

نمونه اولیه یک اتوموبیل پرنده با نام «ایروموبیل ۳.۰» که در دو سال گذشته توجهات بسیاری را به خود جلب کرده بود، روز جمعه گذشته، ۱۸ اردیبهشت در جریان یک پرواز آزمایشی بر فراز اسلواکی دچار سانحه شد و سقوط کرد.

روزنامه بریتانیایی ایندیپندنت به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که حرکت‌های ایروموبیل در آسمان نشان می‌داد دچار مشکلاتی شده و پس از آن به زمین سقوط کرد، اما خلبان آن که از چتر نجات استفاده می‌کرد موفق شد از هواپیما بگریزد و به سلامت فرود بیاید.

گزارش این روزنامه با اظهارات سخنگوی استفان کلین، سازنده ایروموبیل و خلبان آزمایشی آن همراه است که ضمن تایید خبر سقوط ایروموبیل عنوان می‌کند، خلبان با موقعیتی غیرقابل پیش‌بینی مواجه شده که ناگزیر شده سیستم چتر نجات پیشرفته این دستگاه را در ارتفاع حدود ۳۰۰ متری به کار بیندازد و به بیرون بپرد.

نشریه پاپیولار ساینس هم در گزارشی از این رویداد نوشته که ایروموبیل پیش از آن که استفان کلین سیستم چتر نجات را به کار بیندازد شروع به سقوط کرده بود.

این نشریه همچنین به نقل از شرکت سازنده ایروموبیل نوشت که اطلاعات مربوط به این پرواز آزمایشی با جزییات آن مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد تا در ساخت نمونه‌های بعدی این دستگاه به کار گرفته شود.

ایروموبیل از نمونه‌های اولیه اتوموبیل پرنده‌ است که امکان حرکت در جاده را نیز دارد. این دستگاه که ساخت اسلواکی است نخستین پرواز خود را در سال ۲۰۱۳ انجام داد.

XS
SM
MD
LG