لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۷

سانحه رانندگی در افغانستان دست‌کم ۷۳ کشته برجای گذاشت


بسیاری از اجساد قربانیان این حادثه در آتش سوخته‌اند
بسیاری از اجساد قربانیان این حادثه در آتش سوخته‌اند

تصادف میان دو دستگاه اتوبوس مسافربری و یک کامیون نفت‌کش در شرق افغانستان به مرگ دست‌کم ۷۳ نفر منجر شده است، رخدادی که از آن به عنوان یکی از مرگبار‌ترین حوادث جاده‌ای در این کشور نام برده شده است.

خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت گزارش داد، شمار زیادی از جان‌باختگان این حادثه زنان و کودکان بودند که اجساد آن‌ها بر اثر آتش‌سوزی قابل شناسایی نیست در عین حال که ده‌ها نفر نیز مجروح شده‌اند.

این حادثه در استان غزنی نزدیک پایتخت افغانستان رخ داده، یکی از مناطقی که بار‌ها تحت حملات شدید شبه‌نظامیان طالبان قرار گرفته است.

گزارش این خبرگزاری با اظهارات اسماعیل کاووسی سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان همراه است که آمار ۷۳ کشته را تایید می‌کند و احتمال می‌دهد که آمار قربانیان حتی از این رقم نیز بیشتر شود.

اما آماری که دیگر مقامات افغانستان از تلفات این سانحه رانندگی منتشر کرده‌اند به‌مراتب کمتر از آماری است که این مقام وزارت بهداشت ارائه می‌دهد. پیش از این بخش افغانستان رادیو اروپای آزاد/ رادیو لیبرتی به نقل از ژنرال امین‌الله امرخیل فرمانده پلیس غزنی گزارش داده بود که در این حادثه ۱۴ تن جان باخته و ۷۳ نفر نیز زخمی شده‌اند.

گزارش این رادیو اما به نقل از دیگر مسئولان امنیتی استان غزنی عنوان می‌کند که در این رویداد ۵۰ نفر کشته شده‌اند.

شمار بالای تصادفات جاده‌ای در افغانستان یکی از معضلات این کشور است که بیشتر در نتیجه خرابی جاده‌ها و عدم مقررات راهنمایی و رانندگی رخ می‌دهد. خبرگزاری فرانسه می‌نویسد که برخی از جاده‌های این کشور خطرناک‌ترین جاده‌های دنیا هستند.

XS
SM
MD
LG