لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۲

عسگراولادی: نباید به راحتی موسوی و کروبی را از دست داد


حبیب‌الله عسگراولادی از معدود چهره‌های اصول‌گرا محسوب می‌شود که مواضع منعطفانه‌تری نسبت به میرحسین موسوی و مهدی کروبی در پیش گرفته است.
حبیب‌الله عسگراولادی از معدود چهره‌های اصول‌گرا محسوب می‌شود که مواضع منعطفانه‌تری نسبت به میرحسین موسوی و مهدی کروبی در پیش گرفته است.
حبیب‌الله عسگراولادی، از چهره‌های سیاسی اصول‌گرا، روز پنج‌شنبه، هفت دی ضمن حمایت از اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، گفت که اعتقاد دارد میرحسین موسوی و مهدی کروبی از رهبران منتقد حاکمیت ایران را نباید به راحتی از دست داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای عسگراولادی که در حاشیه همایش سراسری «جبهه پیروان خط امام و رهبری» سخن می‌گفت، با انتقاد از کنار گذاشته شدن کسانی که در انقلاب اسلامی ایران سابقه دارند از هاشمی رفسنجانی به عنوان یک «مجتهد سیاسی» یاد کرد و گفت: «امروز نحوه برخورد با هاشمی برخورد قابل قبولی نیست.»

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در سال‌های اخیر مواضعی مخالف نسبت به برخی از سیاست‌های حکومت ایران اتخاذ کرده است، با انتقادهای بسیاری از سوی هواداران حکومت ایران و دولت محمود احمدی‌نژاد مواجه شده است.

از آن جمله، حمید رسایی، نماینده اصول‌گرای مجلس شورای اسلامی و از چهره‌های مدافع دولت، در نطق‌های اخیر خود در صحن علنی مجلس با هجوم به هاشمی رفسنجانی، او را به قدرت‌طلبی، نقش داشتن در رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ و همراهی با «دشمنان» متهم کرد.

این اظهارات آقای رسایی واکنش‌های گسترده‌ای را به دنبال داشت و به نظر می‌رسد سخنان آقای عسگراولادی نیز اشاره‌ای به آن داشته باشد که خواستار نگه داشتن «حرمت» هاشمی رفسنجانی می‌شود و می‌گوید که او آن‌چه از دستش برمی‌آمده برای انقلاب اسلامی انجام داده است.

حبیب‌الله عسگراولادی افزود: «هاشمی در موضوعات مختلف صاحب نظر است و قبول ندارم که در انتخابات بخواهیم یک خط تخریب برای او باز کنیم.»

او در ادامه این سخنان به تکرار مواضع پیشین خود درباره میرحسین موسوی و مهدی کروبی پرداخت و تاکید کرد که آنها را «اهل فتنه» نمی‌داند.

«فتنه» اصطلاحی است که مقامات حکومت ایران و حامیان آنها برای توصیف رخدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ به کار می‌برند. نتیجه آن انتخابات که به پیروزی محمود احمدی‌نژاد انجامید با اعتراض میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد دیگر انتخابات، مواجه شد و آنها احمدی‌نژاد را به «تقلب» و «مهندسی آرا» متهم کردند. پس از آن، تهران و برخی از شهرهای بزرگ ایران شاهد حضور گسترده حامیان موسوی و کروبی بود که خواهان ابطال نتایج انتخابات بودند.

آقای عسگراولادی گفت: «عسگراولادی هم با میرحسین موسوی و هم با مهدی کروبی کار کرده است؛ من یک سال وزیر دولت موسوی بوده‌ام و چند سال در کمیته امداد با کروبی کار کرده‌ام. از این‌رو بر این باورم که نمی‌توان آنها را اهل فتنه دانست و نباید به راحتی آن دو را از دست داد. البته فتنه‌گران دور این دو نفر جمع شده‌اند.»

حبیب‌الله عسگراولادی از معدود چهره‌های اصول‌گرا و نزدیک به مقامات بلندپایه حکومت ایران محسوب می‌شود که به نوعی موضع نرم‌تری نسبت به آقای موسوی و آقای کروبی در پیش گرفته است.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی از زمستان سال ۱۳۸۹ در حصر خانگی هستند.
XS
SM
MD
LG