لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۱

متفاوت بودن؛ صدای آدم‌های متفاوت از اکثریت نرمال


شکلی دیگر از «بودن»، متفاوت از آدم‌های «نرمال»، متفاوت از کسانی که اکثریت جامعه را می‌سازند. دنیایی ناشناخته برای جمعیت «نرمال».

مرزی که اکثریت میان خود و اقلیت متفاوت می‌کشد، برچسب زدن، کاربرد واژه‌های «ناتوان»، «معلول»، «بیمار»، «عجیب»... و قضاوت درباره متفاوت‌ها از روی ظاهر یا گاه رفتار غیرارادی و گفتار نامعمول آنان.

متفاوت بودن؛ این چگونه بودنی است؟ آنها پاسخ می‌دهند، متفاوت‌ها. دنیای خود را توصیف می‌کنند، تجربه مواجهه‌ با جامعه اکثریت و صحنه مبارزه‌ای که همیشگی‌ست.

مجموعه «متفاوت بودن» را در وبسایت رادیو فردا دنبال کنید، همراه با دیگرانی که متفاوت از نرمال‌ها به‌نظر می‌آیند، برای درک جهان آنها، کنار هم.

نخستین بخش این مجموعه «اوتیسم‌لند» یا «سرزمین اوتیسم» خواهد بود و راوی آن نوجوان اوتیستیکی است که نمی‌تواند حرف بزند، کسی که رایحه‌ها و موسیقی را می‌بیند.

متفاوت‌ها پرشمارند، همه جای دنیا. صدایشان را می‌شنویم.

  • 16x9 Image

    احسان عابدی

    احسان عابدی فعالیت رسانه‌ای خود را از سال ۱۳۷۹ با صفحات ادبیات و هنر روزنامه‌های چاپ تهران‌ آغاز کرد. دانش‌آموخته علوم اجتماعی و مولف کتاب‌هایی در حوزه ادبیات است. او زمستان ۱۳۹۱ به تحریریه رادیو فردا در پراگ پیوست،

    مجموعه "متفاوت بودن" در وبسایت رادیو فردا از جمله برنامه‌های او در این رسانه است، مجموعه‌ای که نگاهی دیگر را به مقوله‌هایی مانند معلولیت یا مفهوم نرمال و غیرنرمال دنبال می‌کند. همچنین در حوزه کتاب و ادبیات و هنر نیز یادداشت‌ها و گزارش‌هایی را در رادیو فردا منتشر کرده است.

XS
SM
MD
LG