لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۳

تلفات انفجارهای تیانجین چین به ۸۵ نفر افزایش یافت


یکی از انفجارهای تیانجین چین. ۱۳ اوت ۲۰۱۵
یکی از انفجارهای تیانجین چین. ۱۳ اوت ۲۰۱۵

شمار تلفات انفجارهایی که در یک منطقه صنعتی در بندر تیانجین چین رخ داده به ۸۵ نفر رسیده است. در همین حال خطر پخش ذرات شیمیایی سمی، دولت چین را ناگزیر ساخته است که منطقه را تخلیه کند.

خبرگزاری رویترز روز شنبه، ۲۴ مرداد به نقل از خبرگزاری چینی شینهوا گزارش داد که مقامات چین با وقوع آتش‌سوزی‌ دوباره در محل انفجارهای چهارشنبه شب بندر تیانجین، ساکنان منطقه را که به مدرسه‌ای در همان نزدیکی پناه برده بودند، از منطقه دور کرده‌اند.

رویترز می‌نویسد که در روز شنبه تاکنون هفت انفجار کوچک در آن محدوده رخ داده است و آتش تازه، خودروهای بازمانده در پارکینگ نزدیک به محل انفجارها را به کام خود کشیده است.

این انفجارها علاوه بر ۸۵ کشته، ۷۲۱ مجروح نیز بر جای گذاشته که ۳۳ نفر آنها در شرایط وخیمی قرار دارند. ۲۱ نفر از کشته‌شدگان این حادثه، آتش‌نشان هستند.

انفجارها در مجتمعی صنعتی در شمال شرق چین به وقوع پیوسته است که گفته می‌شود در آن مواد شیمیایی خطرناکی نگهداری می‌شد، اما اکنون با تغییر مسیر باد، نگرانی‌ها در مورد پخش ذرات شیمیایی سمی در منطقه افزایش یافته است.

این نگرانی در اطلاعیه کمیسیون ملی سلامت و تنظیم خانواده نیز بازتاب پیدا کرده است به طوری که به ساکنان منطقه توصیه می‌کند به هنگام تخلیه منطقه از ماسک استفاده کنند.

پیش از این پلیس چین وجود مواد مرگ‌بار سیانید سدیم را در محل انفجارهایی که تاکنون ۸۵ کشته بر جای گذاشته است، تایید کرده بود. از سویی دولت چین نیز حدود ۲۰۰ متخصصِ جنگ‌افزار شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای را به محل انفجارها فرستاده است تا احتمال آلودگی شیمیایی منطقه را بررسی کنند.

روزنامه «بیجینگ نیوز» عنوان می‌کند که پلیس تا محوطه سه کیلومتری اطراف محل انفجار را نوار کشیده تا کسی نتواند نزدیک شود. در عین حال مقامات چین اطمینان داده‌اند که در آب‌های بندر تیانجین هیچ نشانه‌ای از سیانید پیدا نشده است.

XS
SM
MD
LG