لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۰

شمار قربانیان سیل هند و پاکستان به ۴۲۰ نفر رسید


شمار قربانیان سیل در منطقه کشمیر روز سه‌شنبه، ۱۸ شهریور، دست‌کم به ۴۲۰ نفر رسید در حالی که هزاران نفر دیگر از شهروندان هند و پاکستان در بام خانه‌ها همچنان محصور مانده‌اند.

خبرگزاری رویترز بارش اخیر در منطقه کشمیر را سنگین‌ترین بارش باران در ۵۰ سال اخیر این منطقه توصیف می‌کند و می‌نویسد که در طرف کشمیر هند، شهر سریناگار به همراه بیش از دو هزار روستا زیر آب رفته‌اند.

یک مقام ارشد سازمان ملی مقابله با بلایای طبیعی هند در این باره می‌گوید: «میزان خرابی‌ها هولناک است. مردم برخی نواحی کشمیر سه روز است که در پشت بام‌های خانه‌های خود گیر افتاده‌اند.»

این گزارش عنوان می‌کند که سازمان هواشناسی هند هفته گذشته نسبت به بارش سنگین باران هشدار داده بود اما کمیسیون مرکزی آب این کشور که برای مقابله با سیل و بارش سنگین باران دستورالعمل صادر می‌کند، مورد انتقاد شدید رسانه‌های هندی قرار گرفته است که می‌گویند این کمیسیون هیچ هشداری به دولت نداده است.

در این حال ۴۷ هزار نفر از اهالی منطقه کشمیر هند شانس این را داشته‌اند که خانه‌های خود را تخلیه کنند اما هزاران نفر نیز این میان به دام افتاده‌اند که برای ادامه زندگی مبارزه می‌کنند.

رویترز تعداد قربانیان سیل در منطقه کشمیر هند را تا روز سه‌شنبه ۲۱۷ نفر و در کشمیر پاکستان و مناطق همجوار آن ۲۰۳ نفر عنوان می‌کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم می‌نویسد بارش سنگین باران که از روز ۱۲ شهریور آغاز شده بیش از یک و نیم میلیون نفر را به مخاطره انداخته و هزاران خانواده در دو کشور همسایه هند و پاکستان را بی‌خانمان کرده است.

در همین حال وزیر آب و نیرو پاکستان به پارلمان این کشور اطلاع داده که به حدود ۷۰۰ هزار نفر اعلام شده است که باید خانه‌های خود را ترک کنند چرا که احتمال می‌رود این خانه‌ها تا چهار روز آینده زیر آب بروند.

گزارش‌ها همچنین حکایت از تکاپوی نیروهای نظامی هند و پاکستان برای رساندن غذا و کمک‌های اولیه به سیل‌زدگان دارد.

نیروهای دو کشور تاکنون توانسته‌اند بیش از ۶۰ هزار نفر را به مناطق امن‌تر منتقل کنند.

XS
SM
MD
LG