لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۳

«مذاکرات شهرداری تهران برای تبدیل زندان اوین به بوستان»


عمده شهرت زندان اوین به خاطر زندانیان سیاسی آن است.
عمده شهرت زندان اوین به خاطر زندانیان سیاسی آن است.
میثم امرودی، مشاور شهردار تهران روز پنج‌شنبه، پنج بهمن اعلام کرد که شهرداری تهران مذاکراتی برای تبدیل زندان اوین به یک بوستان داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، آقای امرودی که درباره جاذبه‌های گردشگری شهر تهران سخن می‌گفت به وجود ۴ هزار بوستان در سطح این شهر اشاره کرد که در کنار اماکن تاریخی آن می‌توانند به مراکز گردشگری تبدیل شوند.

به گفته او، مذاکراتی برای انتقال زندان اوین انجام شده و قرار است که مکان این زندان به یک بوستان بزرگ تبدیل شود.

مشاور شهردار تهران اما توضیح نداد که این مذاکرات با چه نهادهایی انجام می‌شود و این که زندان اوین به کجا انتقال خواهد یافت.

پیش از این نیز در اردیبهشت سال جاری محمدباقر قالیباف، شهردار تهران وعده تبدیل زندان اوین به بوستان را داده بود.

آقای قالیباف گفته بود، توافقاتی انجام شده که زندان اوین از منطقه اوین – درکه خارج شود و اراضی آن به تملک شهرداری تهران دربیاید.

زندان اوین از معروف‌ترین زندان‌های ایران است که در شمال پایتخت قرار دارد. بخش‌های مختلفی از این زندان در طول چندین دهه قبل و پس از انقلاب اسلامی محل نگهداری مخالفان سیاسی حکومت‌های ایران بوده است که همین مسئله به شهرت آن افزوده است.

اوین هم‌اکنون نیز زندانیان سیاسی بسیاری را در خود جای داده است که در میان آنها شماری از چهره‌های سرشناس منتقد حکومت حضور دارند که از جمله آنها می‌توان به نسرین ستوده، مصطفی تاجزاده، محسن میردامادی، سعید مدنی، عبدالله مومنی و... اشاره کرد.

فائزه هاشمی رفسنجانی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی از سران نظام جمهوری اسلامی و علی‌اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران نیز از دیگر زندانیان زندان اوین در حال حاضر هستند.
XS
SM
MD
LG