لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۲

آمریکا رسما کره‌ شمالی را مسئول هک کمپانی سونی پیکچرز معرفی کرد


تصمیم سونی پیکچرز به اکران فیلم «مصاحبه» باعث حمله اینترنتی به این شرکت و هک اسناد و ای‌میل‌های آن شده است.
تصمیم سونی پیکچرز به اکران فیلم «مصاحبه» باعث حمله اینترنتی به این شرکت و هک اسناد و ای‌میل‌های آن شده است.

ایالات متحده آمریکا روز جمعه به‌ طور رسمی اعلام کرد که حکومت کره شمالی پشت حملات اینترنتی اخیر به کمپانی سونی پیکچرز و هک شدن اسناد و ایمیل‌های این شرکت قرار دارد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه ۲۸ آذر از انتشار اطلاعیه پلیس فدرال آمریکا گزارش داده است که عنوان می‌کند شواهد کافی برای متهم کردن حکومت کره شمالی به دست داشتن در حملات اینترنتی سازمان‌یافته علیه شرکت سونی پیکچرز موجود است.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: «اقدامات کره شمالی با هدف ضربه وارد آوردن به تجارت ایالات متحده و نقض حقوق شهروندان آمریکایی در ابراز عقیده خود انجام شده است».

کمپانی سونی پیکچرز قصد داشت که از روز کریسمس فیلم کمدی «مصاحبه» را به نمایش عمومی بگذارد که موضوع آن درباره نقشه قتل کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، است.

اما این کمپانی هفته گذشته اعلام کرد که به‌خاطر دریافت پیام‌های تهدیدآمیز، اکران فیلم «مصاحبه» را به تعویق انداخته است، امری که با انتقاد جورج کلونی، ستاره هالیوود روبه‌رو شد.

جورج کلونی گفته است: حتی اگر شده است فیلم «مصاحبه» باید به صورت آنلاین به نمایش گذاشته شود چرا که هیچ کس نمی‌تواند به ما بگوید چون این فیلم درباره کیم جونگ اون ساخته شده است، نباید آن را دید.

پیش از آن سونی پیکچرز خبر داده بود که بسیاری از اطلاعات محرمانه آن شرکت از جمله فیلم‌ها و ایمیل‌های شخصی و کاری مدیران آن هک شده است.

این در حالی است که دولت باراک اوباما هیچ‌گاه آشکارا دولت کره شمالی را متهم به دست داشتن در این رخداد نکرده بود، اما اکنون پلیس فدرال آمریکا تاکید می‌کند که پیونگ یانگ پشت این حملات اینترنتی بوده است.

آسوشیتدپرس می‌نویسد که انتظار می‌رود در کنفرانس خبری باراک اوباما که روز جمعه به مناسبت پایان سال برگزار می‌شود وی با پرسش‌هایی درباره هک شدن شرکت سونی پیکچرز مواجه شود.

در همین حال یکی از مقامات آمریکا به خبرگزاری‌ها گفته است که هکرها احتمالا برای رد گم کردن با استفاده از عواملی در داخل چین یا سرورهای چینی به این کار دست زده‌اند.

دولت چین این ادعا را رد و تاکید کرده است که پکن از اقدامات اینترنتی خلاف قانون در داخل مرزهای خود حمایت نمی‌کند.

سفیر چین در واشینگتن همچنین از ایالات متحده خواسته است که شواهد خود را در این زمینه ارائه دهد.

XS
SM
MD
LG