لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۵۴

مدیرعامل ایرانی از ملکه بریتانیا لقب «سر» دریافت می‌کند


حسین یاسایی، مدیر عامل شرکت «ایمجینیشن تکنالاجیز» است که طراحی‌ها و تولیدات آن در بیش از یک میلیارد کالای الکترونیک به کار می‌رود.
حسین یاسایی، مدیر عامل شرکت «ایمجینیشن تکنالاجیز» است که طراحی‌ها و تولیدات آن در بیش از یک میلیارد کالای الکترونیک به کار می‌رود.
حسین یاسایی، مهندس ایرانی مقیم لندن و مدیرعامل شرکت «ایمجینیشن تکنالاجیز»، به همراه ای‌ین لیوینگستون، سازنده مشهور بازی‌های کامپیوتری، در فهرست چهره‌هایی قرار گرفت که در آغاز سال جدید میلادی از ملکه بریتانیا نشان افتخار دریافت می‌کنند.

بر اساس اطلاعیه شرکت «ایمجینیشن تکنالاجیز» که امروز شنبه، ۹ دی منتشر شد، حسین یاسایی نشان شوالیه و لقب «سر» را به‌واسطه خدماتی که به صنعت ارائه کرده است، از ملکه دریافت می‌کند.

شرکت «ایمجینیشن تکنالاجیز» که آقای یاسایی مدیریت آن را برعهده دارد طراح تکنولوژی‌های حساسی است که شرکت‌های سازنده لوازم الکترونیکی در سراسر جهان از آن بهره می‌برند.

این شرکت در بازار بورس لندن سرمایه‌ای به ارزش بیش از یک میلیارد پوند دارد و بالغ بر ۱۳۰۰ تن به استخدام آن درآمده‌اند.

تکنولوژی‌هایی که شرکت «ایمجینیشن تکنالاجیز» تولید کرده یا به آن مجوز داده است در بیش از یک میلیارد کالا از تلفن‌های همراه بسیار پیشرفته گرفته تا تبلت، تلویزیون و رادیوهای دیجیتالی به کار می‌رود.

در این بیانیه همچنین آمده است که حسین یاسایی مدرک دکترای خود را در رشته الکترونیک و مهندسی ارتباطات در سال ۱۹۷۹ از دانشگاه بیرمنگام گرفته است و از سال ۱۹۹۸ نیز شرکت «ایمجینیشن تکنالاجیز» را مدیریت می‌کند.

او در واکنش به خبر دریافت نشان شوالیه گفت: «من همیشه می‌خواستم کاری که می‌کنم یک کار واقعا متفاوت باشد و اکنون این نشان افتخار نه تنها تاییدی بر تلاش‌های گذشته‌ام محسوب می‌شود، بلکه باعث دلگرمی‌ام در آینده خواهد بود.»

اما ای‌ین لیوینگستون نیز که به دریافت نشان سی‌بی‌ای (نشان عالی امپراتور بریتانیا) نائل آمده از چهره‌های مشهور دنیای بازی‌های کامپیوتری است.

او به خاطر مدیریت شرکت «ایدوز اینتراکتیو» که ناشر بازی‌های کامپیوتری است و نیز همکاری در خلق سری کتاب‌های بازی «فایتینگ فانتزی» این نشان را دریافت می‌کند.

در فهرست کسانی که در سال جدید میلادی نشان افتخار دریافت می‌کنند، همچنین نام مارتا لین فاکس نیز آمده است. مارتا لین فاکس از بنیان‌گذاران وب‌سایت تجاری – مسافرتی «لست مینت دات کام» است که موفقیت‌های گسترده‌ای در بازار جهان داشته است.
XS
SM
MD
LG