لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۲

کورش اسدی، نویسنده «پوکه‌باز» درگذشت


کورش اسدی سال ۱۳۸۳ با مجموعه داستان "باغ ملی" جایزه داستان‌نویسی گلشیری را نصیب خود ساخت
کورش اسدی سال ۱۳۸۳ با مجموعه داستان "باغ ملی" جایزه داستان‌نویسی گلشیری را نصیب خود ساخت

کورش اسدی، داستان‌نویس و نویسنده کتاب‌هایی مانند "پوکه‌باز" و "باغ ملی" شامگاه جمعه دوم تیر در ۵۲ سالگی درگذشت.

دلیل درگذشت آقای اسدی هنوز اعلام نشده و تنها آن‌چه در خبرگزاری‌های داخل ایران آمده اشاره به درگذشت وی در منزل خود در تهران دارد. نشر نیماژ هم که آخرین کتاب‌های کورش اسدی را منتشر کرده اطلاع داده که پیکر او برای انجام تحقیقات به پزشکی قانونی تهران منتقل شده است.

مجموعه داستان "زیر گنبد کبود" و رمان "کوچه ابرهای گم‌شده" دیگر کتاب‌های این نویسنده هستند که در دو سال گذشته در تهران منتشر شدند.

از میان آثارش مجموعه داستان "باغ ملی" سال ۱۳۸۳ جایزه داستان‌نویسی گلشیری را نصیب وی ساخت. هم‌او، هوشنگ گلشیری، از چهره‌های تاثیرگذار در روند ادبیات کورش اسدی بود که با کارگاه‌های داستان‌نویسی خود زمینه فعالیت‌های ادبی وی را فراهم آورد.

اولین مجموعه داستان کورش اسدی با نام "پوکه‌باز" را هم نشر آگه در قالب مجموعه کتاب‌های "شهرزاد" سال ۱۳۷۸ منتشر کرد که این مجموعه به ابتکار و انتخاب گلشیری شکل گرفته بود.

اما اسدی با پیدا کردن جایگاه خود در ادبیات داستانی امروز ایران، این سال‌های اخیر خود به تعلیم نسل جدیدی از علاقمندان به داستان‌نویسی پرداخته بود.

درگذشت کورش اسدی بازتاب گسترده‌ای در میان نویسندگان و منتقدان ادبی ایران داشته که تاثر خود را در شبکه‌های اجتماعی بیان کرده‌اند.

گزارش‌ها عنوان می‌کند که پیکر او ساعت ۱۰ صبح دوشنبه از مقابل خانه هنرمندان تشییع و در قطعه نام‌آوران بهشت‌ زهرا به خاک سپرده می‌شود.

XS
SM
MD
LG