لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۲۸

ایران واردات کالاهای مصرفی آمریکا را ممنوع کرد


محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران
محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با صدور بخشنامه‌ای به‌طور رسمی ممنوعیت واردات کالاهای مصرفی آمریکا را اعلام کرد.

این بخشنامه تاریخ ۹ آبان را بر خود دارد که خطاب به معاونان و روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در استان‌های ایران نوشته شده و روز پنج‌شنبه، ۱۴ آبان در وبسایت رسمی وزارتخانه منتشر شده است.

آقای نعمت‌زاده در این بخشنامه به نامه اخیر آیت‌الله علی خامنه‌ای به حسن روحانی و شروط او برای اجرای توافق هسته‌ای اشاره کرده و نوشته است که معاونان و روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت باید «از واردات کالاهای مصرفی آمریکا جلوگیری کنند».

آیت‌الله خا‌منه‌ای در نامه خود خطاب به رئیس جمهور ایران تاکید داشته بود که «برداشته شدن تحریم‌ها به واردات بی‌رویه نینجامد، و به‌خصوص از وارد کردن هرگونه مواد مصرفی از آمریکا جداً پرهیز شود».

به دنبال این نامه آقای نعمت‌زاده خبر داد که قصد دارد با صدور بخشنامه‌ای توصیه‌های رهبر جمهوری اسلامی را اجرایی کند.

در بخشنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران همچنین ضمن تاکید بر «ضرورت تقویت تولید ملی» و اجرای «اقتصاد مقاومتی» آمده است که معاونان و روسای سازمان‌های صنایع و تجارت در این راستا باید «اجازه عرضه کالاهای مصرفی آمریکا را که جنبه نمادین حضور آمریکا در کشور محسوب می‌شود، ندهند».

گزارش‌هایی که از تهران در روزهای اخیر منتشر شده است، حکایت از پلمپ رستوران کی اف سی در این شهر تنها یک روز پس از آغاز فعالیت آن دارد. کی اف سی که رستوران زنجیره‌ای معروف آمریکایی‌ست و شعبه‌های متعددی در نقاط مختلف جهان دارد، به رادیو فردا گفت مجوز گشایش شعبه در ایران را به کسی نداده است. صاحب رستوران کی اف سی در تهران نیز گفته بود که نمایندگی شرکت کی اف سی (حلال) ترکیه را دارد و نه کی اف سی آمریکا.

XS
SM
MD
LG