لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۳

اژه‌ای خبر بازداشت مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان را تایید کرد


شهاب‌الدین غندالی، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ایران، که به تخلف مالی هشت هزار میلیارد تومانی متهم شده است، بازداشت شد.

خبرگزاری صدا و سیما اظهارات غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ایران، را در روز پنج‌شنبه، ۲۹ مهر، بازتاب داد که گزارش‌ها پیرامون بازداشت آقای غندالی را تایید می‌کند.

به گفته سخنگوی قوه قضاییه ایران، آقای غندالی روز چهارشنبه گذشته دستگیر شده است.

این مقام قضایی ایران همچنین عنوان کرد که در روزهای گذشته نیز چهار نفر دیگر از اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان بازداشت شده بودند.

در هفته‌های اخیر گزارش‌های ضد و نقیضی از بازداشت شهاب‌الدین غندالی منتشر شده بود و از جمله خبرگزاری کار ایران، ایلنا، اوایل شهریورماه نوشت که آقای غندالی به همراه همسر و پسرخوانده خود دستگیر شده است، اما آن زمان مدیرعامل صندوق فرهنگیان با رد این مسئله گفت که چنین گزارش‌هایی تنها «بر اساس دشمنی» با وی در فضای مجازی تکثیر می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه ایران اسامی چهار نفر دیگری را که در رابطه با پرونده تخلفات مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان بازداشت شده‌اند، اعلام نکرده است.

با این حال برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از نقش همسر و پسرخوانده آقای غندالی در این تخلفات حرف زده‌اند و از جمله حسین مقصودی، نماینده سبزوار، ماه گذشته گفته بود که این دو بازداشت شده‌اند.

صندوق ذخیره فرهنگیان بیش از ۸۰۰ هزار عضو وابسته به وزارت آموزش و پرورش دارد و از سپرده‌های ماهانه فرهنگیان به آنان سود سالانه پرداخت می‌کند.

به گفته محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، تخلفات مالی صورت‌گرفته در این صندوق بین سال‌های ۸۶ تا ۹۲ و در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد رخ داده است.

شهاب‌الدین غندالی اما اتهام تخلفات مالی را رد کرده است.

جایگزین شهاب‌الدین غندالی در صندوق ذخیره فرهنگیان علیرضا ناصری است که همان روز بازداشت آقای غندالی با حکم وزیر آموزش و پرورش به این سمت منصوب شد.

XS
SM
MD
LG