لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۵۸

۳۵ دختر و پسر در قزوین به‌ جرم شرکت در مهمانی شلاق خوردند


مقامات قضایی ایران از دستگیری ۳۵ دختر و پسر جوان در قزوین به جرم حضور در یک مهمانی و مجازات بلافاصله آنها با ۹۹ ضربه شلاق خبر دادند.

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه ایران، روز پنج‌شنبه ۶ خرداد به نقل از اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین نوشت که بازداشت‌شدگان برای جشن فارغ‌التحصیلی در یکی از ویلاهای اطراف قزوین گردآمده و به صورت مختلط به «رقص و پایکوبی» پرداخته‌اند.

این مقام قضایی، بازداشت‌شدگان را به «هنجارشکنی» متهم کرده و گفته دادگاه با تشکیل یک جلسه فوق‌العاده به پرونده آنها رسیدگی کرده و هر یک را به ۹۹ ضربه شلاق تعزیری محکوم ساخته که حکم صادره نیز همان روز دربارهٔ آنها به اجرا درآمده است.

خبرگزاری‌های داخلی ایران در روزهای اخیر گزارش‌های متعددی از یورش نیروهای پلیس به مهمانی‌های دختران و پسران و بازداشت آنها منتشر کرده‌اند. تنها دو روز قبل از بازداشت این تعداد از جوانان در قزوین، دادستانی کرمان از دستگیری ۲۳ نفر در یک مهمانی دیگر خبر داده بود.

عناوین اتهامی که دادستان عمومی و انقلاب کرمان برای این ۲۳ نفر مطرح کرده عبارتند از «شرب خمر» و «رقص مختلط با پوشش‌های نامناسب».

اواسط اردیبهشت ماه نیز خبرگزاری میزان از بازداشت «هفت بازیگر معروف سینما» در یک «پارتی شبانه» در شمال تهران گزارش داده بود. اما این گزارش‌ها کمتر اطلاعاتی دربارهٔ حکم صادره متهمین به دست داده‌اند.

در این حال دادستان قزوین از اجرای حکم ۹۹ ضربه شلاق برای بازداشت‌شدگان در مهمانی ویلای اطراف قزوین دفاع کرده و گفته این حکم توسط پلیس امنیت اخلاقی به اجرا درآمد «تا درس عبرتی باشد برای افرادی که مبادرت به هنجارشکنی کرده و حیاط خلوتی برای رفتارهای هنجارشکنانه خود ایجاد می‌کنند».

وی در نهایت عنوان کرده است: «از طریق تریبون‌های مختلف بویژه رسانه‌ها نسبت به حرمت شکنی برخی جوانان هشدار لازم و جدی را داده‌ایم و به هیچ‌کس اجازه نخواهیم داد تا با اعمال مجرمانه شان فضای اسلامی شهر و جامعه را مخدوش نمایند.»

XS
SM
MD
LG