لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۵

رادان: کشف محموله بزرگ مواد منفجره در مرز ایران و پاکستان


احمدرضا رادان، جانشین فرمانده پلیس ایران
احمدرضا رادان، جانشین فرمانده پلیس ایران
احمدرضا رادان، جانشین فرمانده پلیس ایران، روز شنبه، دوم دی، از کشف «یک محموله بزرگ مواد منفجره» در مرز ایران و پاکستان خبر داد که با هدف ایجاد ناامنی به ایران ارسال شده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای رادان گفت: «چندی قبل ماموران مرزبانی ایران با همکاری سپاه و واحدهای اطلاعاتی موفق شدند یک محموله بزرگ مواد منفجره را که وارد خاک کشورمان شده بود شناسایی و توقیف کنند.»

آقای رادان محل کشف و شناسایی این محموله را «نقطه صفر مرزی» اعلام کرده است.

به گفته این مقام نیروی انتظامی، این محموله شامل ۲۰ بمب ساعتی بوده و کسانی که درصدد وارد کردن آنها به ایران بوده‌اند، قصد داشتند «در چندین نقطه کشور بمب‌گذاری کنند».

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در عین حال وجود ارتباط میان این رخداد با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش روی در ایران را رد کرد و گفت: «چنین ارتباطی وجود ندارد، اما عوامل داخلی و خارجی درصددند کشور را دستخوش ناامنی‌هایی کنند.»

او همچنین بدون آن که به هویت گروه واردکننده مواد منفجره اشاره‌ای کند اظهار داشت: «یک نفر در رابطه با این موضوع شناسایی و دستگیر شده و سایر اعضای این باند پس از اطلاع از لو رفتن محموله به خاک پاکستان متواری شده‌اند.»

آقای رادان در نهایت از دولت پاکستان خواست که «به وظایف خود در رابطه با کنترل مناطق مرزی عمل کند» و گفت که مرز این کشور «مسیری برای تردد اشرار» شده است.

مناطق مرزی ایران با پاکستان در سال‌های اخیر شاهد درگیری‌های مسلحانه و خونین بسیاری میان نیروهای مرزبانی ایران با گروه‌های شبه‌نظامی مخالف حکومت این کشور بوده است.

در یک مورد رسانه‌های ایران تیرماه سال جاری خبر دادند که این شبه‌نظامیان با حمله به تعدادی مسافر که قصد عزیمت به ایران را داشتند ۱۸ تن را به قتل رسانده‌اند.

یکی از گروه‌های شبه‌نظامی معروفی که در این منطقه فعالیت دارد گروه «جندالله» است که حکومت ایران و همچنین ایالات متحده آمریکا آن را گروهی تروریستی می‌دانند.

ماموران امنیتی ایران در اسفند سال ۱۳۸۸ توانستند عبدالمالک ریگی، رهبر این گروه، را دستگیر کنند که این رخداد به اعدام ریگی انجامید.
XS
SM
MD
LG