لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۹

حقوق هزاران بازنشسته یک روز قبل از عید پرداخت شد


به فاصله یک روز تا پایان سال ۱۳۹۴، سرانجام حقوق بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از بازنشستگان عضو صندوق بازنشستگی ایران پرداخت شد.

خبرگزاری صدا و سیما شامگاه پنج‌شنبه، ۲۷ اسفند، به نقل از علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گزارش داده بود که حقوق اسفندماه همه بازنشستگان کشوری هم‌اکنون واریز شده و از صبح جمعه، ۲۸ اسفند، قابل برداشت است.

خبرگزاری فارس نیز صبح جمعه این خبر را تایید کرد و نوشت که حقوق اسفندماه یک میلیون و ۲۶۰ هزار بازنشسته صندوق بازنشستگی کشور پرداخت شد.

این گزارش به نقل از یک منبع آگاه، دلیل تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان را «کسری بودجه سه هزار میلیارد تومانی» عنوان کرده است.

پیش از این علی ربیعی از دستور حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، برای رفع مشکل پرداخت حقوق بازنشستگان خبر داده بود.

به گفته وی، در پی دستور آقای روحانی کمیته‌ای ویژه با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور شد تا راهکارهای لازم جهت تامین کسری موجود بررسی شود.

آقای ربیعی همچنین سال ۱۳۹۴ را «سخت‌ترین سال اقتصادی برای دولت» نامیده و گفته که علی‌رغم این سختی، طبق برنامه‌ریزی دولت عیدی بازنشستگان و یارانه اسفند ماه هم پرداخت شده است.

ایران در آخرین ماه‌های سال ۱۳۹۴ شاهد لغو تحریم‌های بین‌المللی بود که علیه برنامه هسته‌ای آن تصویب شده بود. حسن روحانی با توجه به این رویداد وعده داده که سال ۱۳۹۵ برای ایران از اقتصادی سال بهتری خواهد بود.

XS
SM
MD
LG