لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۱۹

برف و باران در آخرین روز تعطیلات ایران را فراگرفت


استان مازندارن روز سیزده بدر سفید‌پوش شد
استان مازندارن روز سیزده بدر سفید‌پوش شد

در آخرین روز تعطیلات نوروزی، بارش برف برخی از شهر‌ها و روستاهای ایران را سفید‌پوش کرده و منجر به کندی رفت و آمد در جاده‌ها شده است.

سایت «شبکه خبر» روز جمعه، ۱۳ فروردین، از بارش باران در استان البرز خبر داده و گزارش کرده بارش برف در محور کرج - چالوس دمای هوا را پنج تا هشت درجه کاهش داده است.

بر اساس این گزارش، بارش برف ارتفاعات تهران همچون آبعلی و فیروزکوه را سفید پوش کرده و در مازندران نیز بارش شدید در محورهای هراز- سوادکوه و کیاسر ادامه دارد.

در اردبیل و چند شهر دیگر این استان از جمله مشکین شهر، سرعین و خلخال بارش برف ادامه دارد و پیش‌بینی شده در ساعت‌های آینده هوای سرد همچنان بر اغلب مناطق حاکم باشد.

در همه شهرستان‌های استان خراسان رضوی به جز شهر «خواف» نیز بارش برف آغاز شده است.

در استان قزوین بارش برف از بامداد روز پنجشنبه در برخی از راه‌های ارتباطی این استان آغاز شده و ماشین آلات راهداری کار نمک‌پاشی و برف‌روبی را برای عادی‌سازی تردد خودروها آغاز کرده‌اند.

در استان‌های گلستان٬ گیلان٬ همدان کردستان و اصفهان هم بارش باران گزارش شده است.

سازمان هواشناسی نیز از احتمال طغیان رودخانه با ادامه بارش‌ها خبر داده و از مسافران و مردم خواسته از توقف و تردد درحاشیه و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

مصطفی مرتضوی٬ سخنگوی سازمان هلال احمر، در گفت‌و‌گو با «باشگاه خبرنگاران جوان» از وقوع کولاک شدید در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، قزوین، گیلان، گلستان، لرستان و مازندران سخن گفته است.

مرتضوی افزوده سازمان هلال احمر در ۲۴ ساعت گذشته به ۲۴۰ نفر امدادرسانی کرده و ۹۰ نفر را هم در اسکان اضطراری داده است.

علی‌اصغر شیر محدری٬ رئیس پلیس راه استان زنجان هم گفته بارش شدید برف و کولاک برخی از گردنه‌های کوهستانی زنجان را مسدود کرده است.

خبرگزاری صدا و سیما هم از بارش برف در حدود ۲۵ روستای واقع در مناطق کوهستانی و ارتفاعات جنگلی آمل خبر داده و گزارش کرده «هم اکنون تردد در ۱۵ روستای آمل امکان پذیر نیست.»

بر اساس گزارش دیگر این خبرگزاری٬ بارش برف راه برخی روستا‌ها در قزوین، الموت، تاکستان، بویین زهرا، آوج و کوهین را مسدود کرده است.

خبرگزاری صدا و سیما همچنین گزارش کرده که بارش برف چهره شهر همدان را زمستانی و شهروندان این استان را خانه نشین کره است.

XS
SM
MD
LG