لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۹

محسنی اژه‌ای صدور حکم اعدام برای یک روحانی را تایید کرد


غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران
غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران

سخنگوی قوه قضائیه ایران اخبار منتشرشده درباره صدور حکم اعدام برای یک روحانی در شهر قم از سوی دادگاه ویژه روحانیت را تایید کرد. وبسایت‌های خبری اتهامات او را «ادعای ارتباط با امام زمان»، «مرید و مراد بازی» و «ارتباط با اجنه» عنوان کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای، روز چهارشنبه، ۲۹ بهمن، تصریح کرد: «حکم صادرشده برای این فرد، بدوی بوده و می‌توان به این حکم اعتراض کرد و طبق قانون، قابل تجدیدنظر است.»

در ماه‌های گذشته برخی از وب‌سایتهای خبری از جمله وبسایت سحام نیوز، نزدیک به مهدی کروبی، از صدور حکم اعدام برای مجید جعفری تبار، از روحانیون «مشهور» قم خبر داده بودند.

مجید جعفری‌تبار
مجید جعفری‌تبار

خبرگزاری آنا، وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی، نیز ضمن انتشار سخنان آقای محسنی اژه‌ای نوشت: «در هفته‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی اخبار ضد و نقیضی درباره صدور حکم اعدام برای یک روحانی معروف به استخاره در شهر قم منتشر شده که در برخی از آنها دلیل حکم، ارتباط با اجنه عنوان شده است. »

وبسایت سحام نیوز هم نوشته است که نام آقای جعفری‌تبار از سال ۱۳۷۲ به سبب «استخاره‌هایی» که می‌گرفت بر سر زبان‌ها افتاد و دامنه استخاره‌های وی به جایی رسید که ده‌ها خط تلفن به صورت ۲۴ ساعته به سئوال‌های مراجعه‌کنندگان پاسخ می‌داد.

این وبسایت، اتهام‌های مطرح شده از سوی دادگاه ویژه روحانیت برای آقای جعفری تبار را«مالی»، «مرید و مرادبازی» و «ادعای رابطه با امام زمان» ذکر کرده است.

براساس گزارش‌ها، آقای جعفری تبار از ۶ ماه پیش بازداشت شده و در سلول انفرادی زندان «لنگرود» کاشان نگهداری می‌شود.

وبسایت سحام نیوز، مجید جعفری تبار و مینا مناقب، همسرش را از نوه‌های آیت الله محمد صدوقی یکی از ائمه جمعه مشهور سابق ایران معرفی کرده است.

آیت الله محمد صدوقی، امام جمعه اسبق یزد، از جمله ائمه جمعه مشهور ایران بود که درسال‌های ابتدایی انقلاب در نماز جمعه ترور شد.

پس از کشته شدن آقای صدوقی، محمد علی صدوقی، پسر وی به سمت امام جمعه یزد منصوب شد. وی همسر مریم خاتمی،خواهر محمد خاتمی، رئیس جمهور اسبق ایران است. محمد علی صدوقی ۱۱ تیر سال ۱۳۹۰ درگذشت.

وبسایت سحام نیوز روز یکشنبه، ۱۲بهمن، خبر داده بود که مینا مناقب، همسر آقای جعفری تبار، نیز به اعدام محکوم شده است.

این درحالی است که این وبسایت روزسه شنبه، ۲۸ بهمن، در خبر دیگری تنها از بازجویی خانم مناقب خبر داد.

XS
SM
MD
LG