لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۱۵

کیارستمی بار دیگر تحت عمل جراحی قرار گرفت


عباس کیارستمی، کارگردان پرآوازه سینمای ایران، برای دومین بار طی هفته‌های اخیر روز دوشنبه، ۱۲ فروردین، تحت عمل جراحی قرار گرفت.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، روز سه‌شنبه به نقل از رضا میرکریمی، مدیرعامل خانه سینما، گزارش داد که شرایط جسمانی آقای کیارستمی پس از این عمل جراحی رو به بهبودی است و از بحران عبور کرده.

بیماری عباس کیارستمی مرتبط با دستگاه گوارش عنوان شده، اما رضا میرکریمی بحث ابتلای او به سرطان را رد کرده و آن را شایعه خوانده است. وی همچنین خواسته که از «ترویج شایعه» ابتلای آقای کیارستمی به بیماری سرطان جلوگیری شود.

بحث ابتلای عباس کیارستمی به بیماری سرطان نخستین بار از قول فریدون جیرانی، کارگردان و منتقد سینما، در نخستین روزهای فروردین در رسانه‌های داخل ایران مطرح شد.

بر اساس آن گزارش‌ها، آقای جیرانی گفته بود که کیارستمی دچار سرطان شده و حتی به‌خاطر خونریزی مدتی را نیز در حالت کما به‌سر برده است.

این سخنان را اما خود آقای جیرانی بلافاصله تکذیب کرد. با این حال گزارش‌ها دست‌کم عمل جراحی عباس کیارستمی در آستانه سال ۱۳۹۵ را تایید می‌کند.

رضا میرکریمی در این باره و نیز عمل جراحی دوم کیارستمی گفته است: «آقای کیارستمی پیش از عید به دلیل مشکل گوارشی که داشت، تحت عمل جراحی قرار گرفت و روند درمانی‌اش را سپری می‌کرد تا اینک ه بعد از مدتی اختلالی در روند درمان او به وجود آمد که باعث شد، روز گذشته، ۱۲ فروردین ماه، تحت عمل جراحی مجدد قرار بگیرد.»

عباس کیارستمی تنها کارگردان سینمای ایران است که موفق به دریافت جایزه معتبر نخل طلای جشنواره فیلم کن فرانسه شده است. «طعم گیلاس» عنوان این ساخته تحسین‌شده اوست که اواسط دهه ۱۳۷۰ ساخته شد.

«کپی برابر اصل»، «زیر درختان زیتون»، «باد ما را خواهد برد» و «خانه دوست کجاست» از دیگر آثار شاخص این هنرمند به شمار می‌آیند.

XS
SM
MD
LG